حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، در گفتوگو با
ایکنا؛ با اشاره به الزامی شدن نظام ردهبندی سنی بازیهای رایانهای گفت: بازی یک حوزه فرهنگی است و مخاطبان آن به نوعی هم در صنعت اقتصادی و هم اقدامات فرهنگی فعالیت میکنند؛ درگذشته به ریز گفتهایم که چه رده سنی در داخل کشور ما چه بازیهایی میکند و چه مقدار از حجم کل را تشکیل میدهند؛ اما، چون قول دادهایم که این آمار جدید را قبل از اعلام رسمی اعلام نکنیم، هفته آینده مختص آمار مصرف بازیهای رایانهی در کشور که از همه جوانب آن را بررسی کردهایم به صورت جزئی توضیح خواهیم داد.
وی با بیان اینکه از این پس بازیهای موبایلی برای عرضه در کلیه مارکتها و فروشگاهها علاوه بر اینکه باید از بنیاد ملی بازیهای رایانهای، نشان ردهبندی سنی دریافت کنند، باید این ردهبندی را به رویت مخاطبان هم برسانند، اظهار کرد: براساس دستور و ابلاغیهای که از سوی شورای فرهنگ عمومی داریم و قوانینی که به ما ابلاغ شده، موظف هستیم با تمامی بازیهایی که دارای ردهبندی نباشند و یا این ردهبندی را در مارکتها قابل رویت مخاطبان نگذارند، برخورد کنیم.
کریمی قدوسی با اشاره به اینکه تمامی بازیهایی که در مارکتهای ایرانی در حال عرضه هستند و حتی پیش از این بودهاند، باید این ردهبندی را دریافت کنند، تصریح کرد: ما تمام بازیهای داخلی و خارجی را در این دستهبندی قرار دادیم، اما اولویت جدی ما روی بازیهای ایرانی است که حتما گروهبندی سنی داشته باشند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای تصریح کرد: ما در بازارهای دیجیتال و فیزیکی خودمان ردهبندی سنی بازیها را درج میکنیم و وقتی میگوئیم یک بازی مناسب هفتسالهها است؛ یعنی از ابتدای دبستان تا دبیرستان مناسب این سن است؛ اما زمانی که اعلام میکنیم یک بازی مثبت ۱۲ است قطعا مقطع ابتدایی نباید از آن استفاده کند. چراکه به علت خشونت و مسائل مختلف این بازی مناسب سن زیر ۱۲ سال نیست.
وی ادامه داد: ما نمیگوییم که فلان بازی یا بازیها به درد چه مقطعی میخورد؛ عملا این ردهبندی سنی ما که از مثبت ۳، مثبت ۷، مثبت ۱۲، مثبت ۱۵ و مثبت ۱۸ است به صورت اتوماتیک مقاطع تحصیلی را هم تحت پوشش میدهد و خانوادههای محترم و دانشآموزان در بازارهای دیجیتال اگر به ردهبندی سنی که در کنار بخش سنی بازی درج شده دقت کنند قطعا بازیهای مناسب فرزندانشان را میتوانند پیدا کنند.
انتهای پیام