شرکت 68 هزار دانش‎آموز لرستانی در مسابقات قرآن/96 نفر وارد مرحله کشوری شدند
کد خبر: 3714243
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
حیدروند خبرداد:

شرکت 68 هزار دانش‎آموز لرستانی در مسابقات قرآن/96 نفر وارد مرحله کشوری شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سرپرست اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش لرستان گفت: در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی 68 هزار دانش‌آموز لرستانی شرکت داشتند که از این تعداد 24 هزار نفر به مرحله شهرستانی راه یافتند و از این تعداد سه هزار و 600 نفر به مرحله استانی راه یافتند و از بین آن‌ها 96 نفر وارد مرحله کشوری شدند.

ح

عیسی حیدروند، سرپرست اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه با برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‎آموزی، گفت: این مسابقات قرآنی در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌‏شود.
وی افزود: در مرحله آموزشگاهی و مقدماتی این دوره از مسابقات قرآنی 68 هزار دانش‌آموز لرستانی شرکت داشتند که از این تعداد 24 هزار نفر به مرحله شهرستانی راه یافتند و از این تعداد سه هزار و 600 نفر در دو بخش دانش‌آموزان دختر و دانش‌آموزان پسر به مرحله استانی راه یافتند.
حیدروند اضافه کرد: قبل‌از برگزاری مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآنی یک مرحله قطبی در استان داشتیم که 24 منطقه و شهرستان به هشت قطب تقسیم و هر چند شهر و منطقه نزدیک به هم اقدام به برگزاری یک مرحله قطبی کرده و منتخبان به مرحله استانی معرفی شدند.

برگزاری مسابقات قرآنی دانش‌آموزی در 14 رشته ویزه پسران و 12 رشته ویژه دختران

سرپرست اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: در مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآنی که 20 و 21 اردیبهشت‌ماه جاری در خرم‎آباد برگزار شد، 850 دانش‌آموز در دو بخش پسران و دختران به رقابت پرداختند که 96 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.
حیدروند با اشاره به برگزاری این مسابقات قرآنی در ۱۴ رشته ویژه پسران و ۱۲ رشته ویژه دختران گفت: دانش‌آموزان پسر در دو بخش شفاهی و کتبی به رقابت پرداختند که ازجمله رشته‌های بخش شفاهی می‎توان به قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ، اذان و مداحی اشاره کرد و رشته‌های بخش کتبی نیز شامل احکام، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، مفاتیح و انشای نماز اشاره کرد و دختران دانش‎آموز نیز در همین رشته‌ها به‌جز مداحی و اذان شرکت کردند.
وی افزود: ۹۶ برگزیده کشوری این مسابقات در نیمه اول تیرماه سال‌جاری جهت شرکت در مرحله کشوری این دوره از مسابقات قرانی به شهرهای مشهد و تهران اعزام می‌شوند.

انتهای پیام

captcha