مشهد؛ تریبونی برای افشاء و مبارزه با تروریسم
کد خبر: 3713769
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

مشهد؛ تریبونی برای افشاء و مبارزه با تروریسم

گروه سیاست و اقتصاد- دبیر جبهه فرهنگی انقلاب در ششمین کنفرانس بین المللی افق نو با اشاره به اینکه مشهد شهری است که به پیروزی عدالت و معنویت شهادت می‌دهد، گفت: مشهد الرضا(ع) تریبونی برای افشاء و مبارزه با تروریسم است.

مشهد تریبونی برای افشاء و مبارزه با تروریسم است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، وحید جلیلی، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب در ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو در مشهد که از 22 اردیبهشت‌ماه آغاز و تا 26 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد ، اظهار کرد: در طول 1200 سال، پس از شهادت امام رضا(ع) همه ساله میلیون‌ها نفر به زیارت امام رضا(ع) می‌آیند تا نشان دهند، مأمون تروریست بوده و امام رضا(ع) شهید راه عدالت و معنویت است.
وی گفت: ایرانیان مشهد را شهر اصلی خود می‌دانند چرا که اینجا یک شهر معمولی نیست بلکه تریبونی برای افشا کردن تروریست و مبارزه با آن بوده و مناسب‌ترین مکان برای برگزاری چنین کنفرانسی است.
جلیلی با بیان اینکه همواره معنویت پشتوانه عدالت بوده است، تصریح کرد: از نهضت سربداران برای مقابله با مغولان گرفته تا قیام خونین مسجد گوهرشاد که در 80 سال پیش به یک تراژدی بزرگ تبدیل شد، همگی نشانی بر این ادعا است.
وی ادامه‌ داد: رضا خان توسط انگلیس‌ها در ایران به تخت نشست و پرچم‌دار غرب‌گرایی در ایران معاصر شد، او در یک روز بیش از 600 نفر از مردم این شهر را قتل عام کرده و در گورهای دسته جمعی کرد، چون حاضر نشدند کلاه شاپو بر سر گذارند و روسری از سر بردارند.
جلیلی با اشاره به وقایع تاریخی قبل از انقلاب، گفت: 40 سال بعد حادثه مسجد گوهرشاد، امام خمینی(ره) به‌خاطر اعتراض به کاپیتولاسیون که 55 هزار مستشار آمریکایی به ایران آمدند، تبعید شد و در یک سخنرانی تاریخی گفت:« اگر یک آشپز آمریکایی شاه ایرانی را بکشد، کسی حق محکومیت او را ندارد».
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب با اشاره به سفر کارتر به ایران، افزود: با وجود برخورداری مستشاران هزاران مبارز معترض به سیاست های آمریکا در آن زمان زندانی ساواک بودند و آن زمان بود که کارتر رژیم شاه را جزیره ثبات خواند، اما طولی نکشید که ایران تبدیل به کابوس آنها شد.
رهبر معظم انقلاب؛ اصلی ترین مفسر انقلاب و نهضت امام خمینی(ره) هستند
وی با بیان اینکه آیت‌الله خامنه‌ای از شاگردان امام خمینی(ره) و از اصلی‌ترین مفسران انقلاب اسلامی است، ابرازکرد: افتخاربسیاری از مشهدی‌ها شاگردی در محضر ایشان است و امروز ایران به رهبری ایشان در مقابل آمریکا ایستاده و اگر روزی مبارزه بر سر حداقل‌ها بوده، امروز رهبرمعظم انقلاب مبارزه بر سر حداکثرها را رهبری می‌کند.
جلیلی ادامه داد: مصر کشوری شبیه ایران با سابقه تمدنی طولانی‌ است که همزمان با انقلاب ایران، تسلیم آمریکا شد و قرارداد کمپ دیوید را امضاء کرد و تن به 40 سال نوکری آمریکا داد و به همان میزان 40 سال از پیشرفت عقب ماند.
نوکری آمریکا مصر را 40 سال عقب کشاند
وی ابراز کرد: اگر هم اکنون وضعیت ایران و مصر را مقایسه کنید، می‌بینید، ایرانی که 40 سال مقاومت کرده و 17 هزارنفر از مردم و سیاستمداران تحت حمایت عوامل اسرائیل و آمریکا ترور شدند، در هشت سال دفاع مقدس هزاران شهید داده است، بیشترین تحریم‌های سیاسی را تحمل کرده و از مصری که نوکری آمریکا را کرده، پیشرفته‌تر است.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب با بیان اینکه مشهد شهری است که به پیروزی عدالت و معنویت شهادت می‌دهد، تأکید کرد: ما به ترامپ و بولتون حق می‌دهیم و درد و رنج‌های آن‌ها را می‌فهمیم و دلیل ناله‌هایشان را می‌دانیم، اما از هویت‌مان نمی‌توانیم دست بکشیم و شعارمان همان مبارزه با تروریست است.
انتهای پیام

 

captcha