تعامل بانوان قرآنی با جهان، بسنده به مسابقات نشود
کد خبر: 3708674
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
کریم‌زاده:

تعامل بانوان قرآنی با جهان، بسنده به مسابقات نشود

گروه مسابقات ــ داور بخش صوت دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان تأکید کرد که تعامل بانوان فعال قرآنی با دیگر بانوان جهان، صرفاً در مسابقات قرآن حاصل نمی‌شود و باید این تعامل گسترش یابد.

پیشرفت صد درصدی در بخش‌هایی از مسابقات بانوان

فرخنده کریم‌زاده، داور بخش صوت دومین دوره مسابقات بین‌المللی بانوان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ درباره برپایی دومین دوره این مسابقات، عنوان کرد: مسابقات بین‌المللی بانوان در روند تشویق این عزیزان بی‌تأثیر نبوده است، اما باید بازتاب بیرونی آن را مورد ارزیابی قرار دهیم و بررسی کنیم که این مسابقات تا چه حد باعث رشد، تشویق و ورود بانوان از دیگر کشورهای اسلامی به این زمینه شده است.

این بانوی فعال قرآنی از تعدد بسیار بانوان حافظ کل قرآن در کشورمان ابراز خرسندی کرد و گفت: به دلیل برپایی هرساله مسابقات سراسری در سطوح مختلف، تعداد بسیاری از بانوان در رشته حفظ و قرائت قرآن در سطوح بالا در کشورمان فعال هستند، اما به خاطر اقتضای مسابقه، تنها یک نفر به این مسابقات راه‌ می‌یابد، البته این به این معنا نیست که در کشور همین یک نفر را داریم. خدا را شاکریم که در کشور ما تعداد حفاظ قرآن در میان بانوان زیاد هستند و این افتخار کشور ماست.

وی در زمینه ارتقای این دوره از مسابقات نسبت به دوره قبل بیان کرد: برای پیشرفت این دوره از مسابقات نمی‌توان درصدی عنوان کرد، از نظر کیفیت، اجرا، مکان، تدارکات، پیش‌بینی‌ها و رفاه به مرحله صد درصدی رسیدیم، اما کیفیت حفظ و صوت، متسابقان دیگر کشورها، هم‌چنان راضی‌کننده نیست.

کریم‌زاده در پایان به تأثیر این مسابقات در ارتباط و تعاملات با دیگر کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: ما علاقه‌مندیم با همکارانمان در دیگر کشورها چند ساعتی را خارج از فضای مسابقات به گفت‌وگو بنشینیم. اگر قرار است صرفا یک مسابقه برگزار شود و عده‌ای میهمان حضور یابند، دوستی و تعاملی اتفاق نمی‌افتد. آن چیزی که دوستی‌ها را بیشتر می‌کند، تعاملات و ارتباطات فرهنگی و عاطفی است و با این چشم‌انداز است که شعار یک کتاب یک امت محقق می‌شود.

یادآوری می‌شود، دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در رشته حفظ کل قرآن اوایل اردیبهشت‌ماه 97 در هتل ارم تهران برگزار شد.

انتهای پیام

captcha