برگزاری مسابقات قرآن در دهه فجر در سبزوار
کد خبر: 3685301
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹

برگزاری مسابقات قرآن در دهه فجر در سبزوار

گروه شهرستان‌ها: کارشناس علوم قرآنی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار اظهار کرد: همزمان با آغاز دهه فجر مسابقات قرآن در سه رشته حفظ، اذان و قرائت در رشته‌های مختلف در این شهرستان برگزار می‌شود.

مصطفی رحیمی، کارشناس علوم قرآنی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به تصمیم اعضای جلسه کمیته فرهنگی - قرآنی دهه فجر برای برگزاری مسابقات قرآن در این ایام، این مسابقه قرآنی در سه رشته حفظ، قرائت و اذان در دهه فجر سال جاری برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مسابقات از روز اول دهه فجر آغاز می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود این مسابقات با شرکت 150 نفر از قرآن‌آموزان شش تا 18 ساله خانه‌های قرآنی و مؤسسات قرآنی زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی برگزار شود.
رحیمی تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقه قرآنی ایجاد پویایی بین قرآن‌آموزان، تشویق حافظان و قاریان قرآن برای طی ادامه مسیر قرآنی و قدردانی و تکریم از امام راحل و یاد شهدا در ایام دهه فجر است.
کارشناس علوم قرآنی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با تأکید بر اینکه در راهپیمایی 22 بهمن سال جاری همه قرآنیان مراکز قرآنی این اداره با همدیگر شرکت خواهند کرد، اضافه کرد: قبل از پایان دهه فجر، جوایز نفرات برتر در مراسمی به آن‌ها اعطا و از آنان تقدیر خواهد شد.
وی از دیگر برنامه‌های قرآنی این اداره را برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی، روانخوانی و برگزاری رشته‌های تخصصی قرآنی برای طلاب شهرستان سبزوار بیان کرد و گفت: در این طرح با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منعقد شده، همه طلاب آقا و خانم به همراه اعضای خانواده‌هایشان می‌توانند در این کلاس‌های قرآنی شرکت کنند.

captcha