اندیشه‌های امام(ره) مانع فراموشی آرمان فلسطین/ توسعه جبهه مقاومت؛ نتیجه شکست سیاست‌های آمریکا
کد خبر: 3674630
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
حقیقت‌پور تأکید کرد:

اندیشه‌های امام(ره) مانع فراموشی آرمان فلسطین/ توسعه جبهه مقاومت؛ نتیجه شکست سیاست‌های آمریکا

گروه سیاسی: مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اندیشه‌های بلند امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی اجازه فراموش شدن آرمان آزادی فلسطین و قدس را نمی‌دهد گفت: آمریکایی‌ها به دلیل اینکه تحلیل و درک درستی از تحولات و اقتضائات منطقه ندارند دست به چنین کار احمقانه‌ای زدند و با واکنش شدید جهان اسلام و حتی مخالفت هم‌پیمانان اروپایی خود مواجه شدند.

اندیشه‌های بلند امام(ره)؛ مانع اصلی فراموشی آرمان فلسطین/ توسعه جبهه مقاومت؛ نتیجه شکست سیاست‌های آمریکا

منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اقدام ترامپ درباره اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و واکنش شدید جهان اسلام و مخالفت کشورهای اروپایی با این اقدام گفت: طلایه‌دار مبارزه با اسرائیل و آزادسازی قدس، اندیشه‌های بلند امام خمینی و انقلاب اسلامی است و این دو موضوع اجازه فراموش شدن آرمان آزادی فلسطین و قدس را نمی‌دهد. درست است که استکبار جهانی برخی امواج را ایجاد کردند تا موج آزادسازی فلسطین را خاموش کنند اما قطعا موفق نخواهند شد.

آمریکا؛ کشوری بزرگ با سیاستمداران کوچک مغز

وی ادامه داد: آمریکا کشور بزرگی است اما این بزرگی دلیل بر این نیست که در تحلیل‌ها و تصمیم‌گیری‌ها نیز بزرگ و موفق عمل کند. به عقیده من اگر آمریکا را به اندام انسان تشبیه کنیم دارای هیکل بزرگ ولی مغز بسیار کوچک هستند و عملکرد آنها در منطقه همین را نشان می‌دهد.

حقیقت‌پور اظهار کرد: آنها میلیاردها دلار بر روی داعش هزینه کردند اما نهایتا به جایی نرسیدند. هزاران میلیارد دلار در عراق خرج کردند و نزدیک 5 هزار کشته دادند اما در نهایت عراق را به مردم و جبهه مقاومت تقدیم کردند و مفتضحانه از آنجا بیرون رفتند. اگر عقل درست و سلیمی در این پیکر بزرگ وجود داشت آیا این گونه تصمیم ‌گیری می‌کرد که با دست خودش صدام را بردارد، موانع را برطرف کند و در نهایت مرجعیت و مردم بر عراق حاکم شوند. این به جز این است که آمریکایی‌ها درک درست و تحلیل واقع‌بینانه‌ای از منطقه و اقتضائات آن ندارند.

اعلام انتقال سفارت آمریکا از تل‌‌آویو به قدس عدم درک ترامپ از تحولات منطقه را نشان داد

مشاور رئیس مجلس با تدکید بر اینکه اعلام انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس از همین جنس تحلیل‌های غیر عقلانی و غیر منطقی آمریکایی‌ها است، گفت: آنها تصور می‌کنند در حوزه روابط بین‌الملل می‌توانند برپایه لجبازی، تهدید و تندروی سیاست‌های خود را به پیش ببرند، اما روابط بین‌الملل اقتضائات خاص خودش را دارد و این اقتضائات حتما منطبق بر منافع آمریکایی‌ها نیست و این نکته‌ای است که سیاستمداران امریکایی باید آن را درک کرده و بپذیرند.

وی یادآور شد: در قضیه یمن و شویی که «نیکی هیلی» اجرا کرد و ایران را متهم به ارسال موشک به یمن کرد، آمریکایی‌ها از همین گونه رفتارهای غلط را مجددا انجام دادند و در واقع با دست خودشان ایران را بزرگ می‌کنند در حالی که این ایران نیست که به یمن سلاح می‌دهد.

آمریکایی‌ها تصور واکنش یکپارچه جهان اسلام را نمی‌کردند/ توسعه جبهه مقاومت؛ نتیجه شکست سیاست‌‌های واشنگتن

حقیقت‌پور با بیان اینکه آمریکایی‌ها احساس کردند اگر مسئله انتقال سفارت را با عربستان، امارات و بحرین هماهنگ کنند با جهان اسلام هماهنگ شده‌اند، گفت: واکنش شدید جهان اسلام و به تبع آن دولت‌های اسلامی نشان داد که تحلیل آمریکایی‌ها در این باره کاملا غلط بود. مردم غزه در کنار پاره کردن عکس ترامپ عکس محمد بن سلمان و خاندان سعودی را هم پاره کردند و این نشان داد که مردم کاملا مسائل پشت پرده را درک می‌کنند و می‌فهمند ولی این آمریکایی‌ها هستند که از درک و فهم تحولات منطقه و جهان اسلام عاجز هستند و منافع این تحلیل‌های غلط نیز نصیب جبهه مقاومت می‌شود.

مشاور رئیس مجلس تأکید کرد: امروز فقط لبنان نیست که یک نیروی مقاومت مانند حزب‌الله دارد بلکه سوریه نیز دارای یک جریان مقاومت مقتدر شده و عراق هم یک حشدالشعبی انقلابی پیدا کرده و در یمن نیز امروز چنین شرایطی در حال حاکم شدن است و به نوعی حزب‌الله و نیروی مقاومت اسلامی توسعه یافته و امروز به جای یک نیروی حزب‌الله، چهار نیروی حزب‌الله در منطقه وجود دارد و در این شرایط هر تهدید امریکایی‌ها خطری برای خود آنهاست چون شرایط منطقه پس از داعش به کلی تغییر یافته است و ملت‌های منطقه نحوه دفاع از خود را به خوبی آموخته‌اند.

حقیقت‌پور در پایان ابراز کرد: امروز هم آمریکایی‌ها اگر می‌خواهند مسائل منطقه حل شود باید عربستان را وادار به خروج از یمن و عذرخواهی از ملت یمن کنند تا بیشتر از این منافعشان را از دست ندهند.

captcha