برگزاری جشنواره قرآن و عترت در مدارس علمیه بانوان خوزستان
کد خبر: 3669176
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

برگزاری جشنواره قرآن و عترت در مدارس علمیه بانوان خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: جشنواره سراسری قرآن و عترت در رشته‌های قرانت(ترتیل و تحقیق)، حفظ ترتیبی و موضوعی، تفسیر ترتیبی و موضوعی، نهج البلاغه و آثار(تألیف، ترجمه کتاب، تدوین مقاله، آثار ادبی و هنری) ویژه بانوان طلبه در استان خوزستان برگزار می‌شود.

شهناز فروزنده معاون فرهنگی و تبلیغی مدارس علمیه بانوان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و قرآنی مدارس علمیه استان گفت: همه ساله جشنواره قرآن کریم در مدارس استان برگزار می‌شود، امسال دوازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت در سه مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشوری ویژه بانوان طلبه برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: رشته‌های این جشنواره سراسری شامل قرانت(ترتیل و تحقیق)، حفظ ترتیبی و موضوعی، تفسیر ترتیبی و موضوعی(براساس تفسیر نمونه و المیزان)، نهج البلاغه و آثار(شامل تألیف، ترجمه کتاب، تدوین مقاله، آثار ادبی و هنری) است.

فروزنده با بیان اینکه تاکنون آزمون قرائت از این مسابقه در مرحله مدرسه‌ای برگزار شده است، افزود: مرحله استانی این رشته با حضور منتخبان مدارس علمیه استان بزودی برگزار خواهد شد و زمان برگزاری مرحله کشوری اسفندماه اعلام شده است.

معاون فرهنگی مدارس علمیه بانوان خوزستان با بیان اینکه شرکت و نام‌نویسی طلاب در این جشنواره سراسری به صورت اینترنتی انجام می‌شود، گفت: زمان برگزاری آزمون هر یک از این رشته‌ها مطابق جدول اعلام شده از سوی معاونت فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه بانوان خواهد بود.

وی در پایان برگزاری دوره «طلیعه حضور» ویژه طلاب جدیدالورود حوزه‌های علمیه بانوان استان خبر داد و گفت: بیش از 400 طلبه در این دوره که در شهر قم برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند. این طلاب در قالب دو گروه 23 آذر و 1 دی‌ماه به محل برگزاری دوره اعزام خواهند شد و از برنامه‌هایی چون سخنرانی، زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد جمکران و شبی با قرآن بهره‌مند می‌شوند.

iqnakhouzestan@

captcha