گردهمایی سه ساله‌های حسینی شیراز در همایش «رقیه جان دوستت داریم»
کد خبر: 3656881
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰

گردهمایی سه ساله‌های حسینی شیراز در همایش «رقیه جان دوستت داریم»

گروه اجتماعی: همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، گردهمایی سه ساله‌های حسینی شیراز با عنوان «رقیه جان، دوستت داریم» در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، گردهمایی سه ساله‌های حسینی شیراز با عنوان «رقیه جان، دوستت داریم» با حضور 200 نوآموز پیش‌دبستانی نواحی چهارگانه شیراز امروز، 3 آبان‌ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

علی عسكر جمشیدی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس در این مراسم گفت: هدف اصلی از برگزاری این آیین، معرفی شخصیت والای حضرت رقیه(س) و ترویج فرهنگ محبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) در بین کودکان است.

وی افزود: این همایش‌ها می‌توانند به منظور آشنایی دانش‌آموزان با آموزه‌های اسلامی و شناساندن همه کسانی که در وقایع محرم و به نوعی در فرهنگ اسلامی ما به عنوان انسان‌های مرجع نقش داشته مفید و تاثیرگذار باشند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس در پایان یادآور شد كه این همایش امروز به‌صورت همزمان در سراسر استان برگزار می ‌شود.

بنا بر این گزارش، زهرا افتخاری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت انتقال آموزه‌های دینی و فرهنگی به نوآموزان گفت: ترویج فرهنگ و سیره نبوی و ائمه اطهار(ع) و انتقال مفاهیم و ارزش‌های فرهنگی و مذهبی یکی از اهداف دستگاه تعلیم و تربیت و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی با تأکید بر نقش مهم مطالعه، پژوهش و کتابخوانی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های دینی و ملی به نسل کودک و نوجوان گفت: در همین راستا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با توجه به چشم‌انداز، مأموریت‌ها و اهداف خود اقداماتی را در زمینه ایجاد فضای فرهنگی مناسب خصوصا ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با استفاده از ابزارهای متنوع فرهنگی خصوصا کتاب و کتابخوانی صورت داده است.

افتخاری با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد توسط کانون پرورش فکری گفت: کانون در راستای پیشبرد برنامه‌های مربوط به سیره نبوی، سیره علوی و سیره رضوی جشنواره‌های مختلفی را برپا كرده و توانسته است در مراحل مختلف تربیت آموزه‌های دینی، معرفی شخصیت‌های دینی و ایجاد محبت نسبت به خاندان نبوت و ائمه اطهار(ع) گام‌های رزشمندی را بردارد.

یادآور می‌شود، در این همایش حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) نیز به بیان گوشه‌هایی از وقایع واقعه کربلا با زبانی شیوا و ساده برای نوآموزان پرداخت.

captcha