همكاری 5 هزار همیار محرم با پلیس فارس/ ستاد امنیت محرم در اطراف حرم شاهچراغ(ع) راه‌اندازی شد
کد خبر: 3645828
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

همكاری 5 هزار همیار محرم با پلیس فارس/ ستاد امنیت محرم در اطراف حرم شاهچراغ(ع) راه‌اندازی شد

گروه اجتماعی:‌فرمانده انتظامی فارس با تأكید بر آمادگی كامل پلیس برای تأمین نظم و امنیت ایام محرم، گفت: بیش از پنج هزار همیار محرم با پلیس در راستای تأمین نظم و امنیت مراسم‌های عزاداری همكاری می‌كنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز، 2 مهرماه در برنامه زنده «نگاه روز» سیمای مركز فارس، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، افزود: در دهه محرم با توجه به حضور گسترده عزاداران حسینی در خیابان‌ها و مراكز مذهبی، مأموریت ناجا بیش از پیش مضاعف می‌شود.

وی بیان كرد: در همین خصوص هماهنگی های لازم در موضوع های انتظامی، امنیتی و ترافیكی با نهادهای مربوطه انجام گرفته است نا به نحو شایسته امنیت عزاداران حسینی برقرار شود.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینكه دهه محرم و تأمین امنیت آن برای پلیس رزمایشی بزرگ محسوب می‌شود، گفت: در صدد هستیم با همكاری و حمایت‌های همه جانبه مردم از پلیس، نظم و امنیت خوبی را برقرار كنیم.

گودرزی از فعالیت و همكاری بیش از پنج هزار همیار محرم و همچنین تعداد زیادی پلیس افتخاری با فراگیری آموزش‌های لازم در كنار مأموران انتظامی طی این ایام خبر داد و با اشاره به تشكیل ستاد امنیت محرم در اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع)، افزود: در این ایام حدود 10 هزار نیروی پلیس وظیفه انتظامی‌بخشی به مراسم‌های عزاداری را بر عهده خواهند داشت.

فرمانده انتظامی استان فارس، راه‌اندازی گشت‌های خودرویی، موتورسوار و پیاده در راستای تأمین امنیت شهروندان و سوگواران اباعبدالله حسین(ع) را از دیگر اقدامات پلیس در این ایام عنوان كرد و افزود: به عزادارن حسینی و مسئولان هیئات مذهبی توصیه می‌شود با پلیس همكاری لازم را داشته باشند و از ایجاد راه‌بندان و ترافیك خودداری كنند.

وی در پایان این نكته را یادآور شد كه پلیس فارس در راستای ایجاد نظم و امنیت عمومی در دهه محرم، با افراد مخل نظم و امنیت به حكم قانون برخورد خواهد كرد.

captcha