حضور همیاران محرم و پلیس افتخاری در هیئات مذهبی استان مرکزی
کد خبر: 3641287
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
سپهوند خبر داد:

حضور همیاران محرم و پلیس افتخاری در هیئات مذهبی استان مرکزی

گروه اجتماعی: جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ضمن اعلام آمادگی پلیس استان برای تأمین نظم و امنیت ماه محرم و روزهای آغازین بازگشایی مدارس، از حضور همیاران محرم و پلیس افتخاری در هیئات‌ مذهبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از پایگاه خبری پلیس استان، یوسف سپهوند، جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های پلیس در ایام محرم و بازگشایی مدارس گفت: با برنامه‌ریزی و هماهنگی های انجام شده پلیس استان از تمام ظرفیت خود در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی شهروندان در ماه محرم و روزهای آغازین بازگشایی مدارس استفاده خواهد كرد.
وی با اشاره به آمادگی پلیس استان برای تامین نظم و امنیت عزاداری سالار شهیدان ادامه داد: كاركنان نیروی انتظامی استان در ایام محرم و بازگشایی مدارس همچون سالیان گذشته با درك درست از خدمت به مردم، در این راه از هیچ تلاش و كوششی دریغ نخواهند كرد.
سپهوند با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم در ثبات امنیت در ایام محرم و اقدامات پیشگیرانه در سطح استان، بیان داشت: با توجه به حضور شهروندان در محافل مذهبی و خالی بودن منازل، طی هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه قضائی برخورد قاطع با مجرمان در دستور كار بوده و دیگر طرح‌ها و تدابیر لازم نیز به منظور پیشگیری از هر گونه ناهنجاری در مواقع ضروری اتخاذ خواهد شد.
این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای حضور فراگیر ماموران انتظامی در گشت‌های متنوع ماه محرم و ایام بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: با تقویت واحدهای انتظامی و بهره‌گیری از ظرفیت كاركنان ستادی در هنگام تعطیلی مدارس و عزاداری هئیت‌های مختلف مذهبی، ارتقاء انضباط ترافیكی و انتظامی مورد تاكید بوده و بی‌تردید با متخلفان و بر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه با قاطعیت برخورد خواهد شد.
سپهوند اضافه کرد: تمامی مسیرهایی که عزاداران در تکایا و حسینیه‌ها می‌توانند به راحتی به انجام عزاداری بپردازند، مورد شناسایی قرار گرفته و تمام اقدامات لازم نیز در راستای تسهیل در عبور و مرور آنان در نظر گرفته شده است.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: طی نشست‌هایی که پلیس با مسئولان هیئت‌های مختلف مذهبی داشته است امیدواریم امسال نیز مانند گذشته شاهد همکاری خوب مردم با پلیس به منظور برگزاری مجالس گوناگون عزاداری در ماه محرم باشیم.
سپهوند با تاکید بر این که همه ساله همیاران محرم و پلیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های افتخاری در کنار هیئات عزاداری حضور دارند، اظهارداشت: در این ایام با برکت، تدابیری اندیشیده شده تا همیاران محرم و پلیس افتخاری با حضور خود در هیات‌های مختلف مذهبی در حوزه‌های ترافیکی و انسانی به پلیس کمک ‌کنند.
جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان با اشاره به آمادگی كامل تمام واحدهای تخصصی و عملیاتی پلیس استان مركزی در راستای برگزاری هرچه با شكوهتر مراسم مذهبی ماه محرم از آنان خواست كه در این شب‌ها هنگام ترك منزل یا پارك خودرو، همواره موارد و نكات پیشگیرانه انتظامی را رعایت كرده و هرگونه اخبار، اطلاعات و تحركات مشكوك را نیز در اسرع وقت از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.
captcha