گزارش ایكنا از متن و حاشیه دومین اختتامیه جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت
کد خبر: 3620133
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲

گزارش ایكنا از متن و حاشیه دومین اختتامیه جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت

گروه فعالیت‌های قرآنی: دومین اختتامیه بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، دومین اختتامیه بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت امشب، 26 با حضور قرآنیان وزارت بهداشت در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم كه به دلیل پر نشدن فضای سالن، با یك ساعت تأخیر آغاز شد، بعد از پخش سرود جمهوری اسلامی، قاسم مقدمی، یكی از قاریان بین‌المللی قرآن كشورمان آیات 12 تا 126 سوره بقره را تلاوت كرد.

سیدابراهیم هاشم‌ورزی، مسئولیت اجرای این برنامه را به عهده داشت. شروع برنامه همانند شب گذشته قرعه‌كشی اهدای تپ لت صورت گرفت.

نخستین سخنران این مراسم كوروش عزیزی، معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی شیراز بود كه ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این جشنواره خطاب به متسابقان تأكید كرد كه شما نگهبانان دو میراث ماندگار رسول مكرم اسلام(ص) هستید كه ما نیز به میزبانی شما می‌بالیم.

وی همچنین این نكته را یادآور شد كه امسال دومین بار است كه شیراز میزبان جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهدشات شده است و ادامه داد: تلاش كردیم تا قصورات ما در این جشنواره به حداقل برسد البته میزبانی بیش از یك هزار نفر در یك بازه زمانی كوتاه مسلماً نواقصی هم خواهد داشت.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه سخنان خود با بیان اینكه این دانشگاه در بحث قرآن و عترت فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده است، گفت: در این دوره از جشنواره 6 هزار و 500 نفر از دانشگاه علوم پزشكی شیراز شركت كردند.

وی افزود: همچنین ما دو طرح نوای نور یك و دو با برای 40 هزار نفر از پرسنل خود در سطح استان فارس اجرا كردیم كه در آن كلاس‌های آموزشی روخوانی و تجوید قرآن كریم برگزار شد.

عزیزی از برگزاری دوره‌های تفسیر قرآن با عنوان «بیان نور» با استفاده از سی دی‌های انصاری در این دانشگاه خبر داد و گفت: بیش از 80 درصد از پرسنل دانشگاه علوم پزشكی در استان فارس در این دوره‌ها شركت می‌كنند.

وی همچنین برگزاری همایش بین‌المللی سیره نبوی در طب را كه امسال سومین دوره آن در آذرماه در شیراز برگزار می‌شود، یادآور شد و اعلام كرد كه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره 15 شهریورماه سال جاری است.

ادامه بخش این مراسم تجلیل از 22 برگزیدگان بخش آوایی شامل رشته‌های دعا و مناجات‌خوانی و ترجمه‌خوانی تجلیل شدند و سپس كلیپ قرآنی برتر این جشنواره پخش شد.

یكی از نكات جالب برنامه امشب اجرا و همخوانی سرود مدح حضرت علی(ع) توسظ حاضران سالن بود كه موجب ایجاد شور و نشاطی مضاعف در فضای سالن شده بود.

در ادامه از نعیمه داودی از علوم پزشكی كاشان كه در جشنواره ملی دانشجویان سال گذشته در رشته حفظ 10 جزء حائز رتبه سوم بود تجلیل شد و سپس از ۲۲ نفر از برگزیدگان بخش ادبی شامل شعر، داستان، نمایشنامه‌نویسی، داستان‌نویسی و قدردانی به عمل آمد.

در میان تجلیل از برگزیدگان این بخش نفر اول شعر به قرائت شعری كه در این جشنواره حائز رتبه برگزیده شده بود، پرداخت. شعری كه در مدح حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) بود.

محمدی مهدی بحرالعلوم، مدیركل قرآن و عترت وزارت بهداشت سخنران دیگر این مراسم بود كه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این جشنواره پرداخت و گفت: حدود 50 هزار نفر از كاركنان، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور در 38 رشته و 8 بخش به رقابت پرداختند كه نتایج آن را در این چند روز مشاهده می‌كنیم.

بحرالعلوم ادامه داد: به یاری خدا بعد از برگزاری جشنواره در آیین‌نامه جشنواره بازنگری خواهیم كرد لذا لازم است كه در این بازنگری از نظرات شما بهره‌مند باشیم بنابراین حتماً نظرات خود را به صورت مكتوب در قالب فرمت‌هایی كه در اختیار شما قرار داده شده است به ما اعلام كنیم تا بتوانیم دوره‌های بعد را در سطحی بالاتر و با كیفیت‌تر برگزار كنیم.

این مقام مسئول از میزبانی وزارت بهداشت از جشنواره ملی دانشجویان در آذرماه 96 خبر داد و گفت: به همین دلیل جشنواره خود را كمی زودتر اجرا كردیم تا بتوانیم آماده آن میزبانی باشیم.

وی اضافه كرد: همچنین امسال برای اولین بار در كشور جشنواره ملی استادان توسط وزارت بهداشت برگزار خواهد شد كه نمایندگان وزارت بهداشت كه سال گذشته و در دوره قبل خوش درخشیده‌اند آماده باشند تا افتخارات بیشتری را برای وزارت بهداشت كسب كنند.

بحرالعلوم با بیان اینكه میزبان جشنواره بیست و سوم هم مشخص شده است، گفت: در روز اختتامیه این دوره از جشنواره، دانشگاه علوم پزشكی گیلان این عنوان را به صورت رسمی دریافت خواهد كرد و آماده میزبانی این جشنواره در سال 97 خواهد شد.

در ادامه این مراسم طنین دل‌انگیز اذان توسط لطیفی از دانشگاه علوم پزشكی كاشان و یكی از متسابقان این جشنواره در فضای سالن طنین‌انداز شد و نماز جماعت در محوطه بیرونی تالار حافظ با حضور پرشكوه قرآنیان برگزار شد.

بخش دوم این برنامه كه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز شد، اجرای اثر «سبحان‌الله» گروه تواشیح محمد رسو‌ل‌الله(ص) بسیج تهران بود.

در حاشیه این برنامه نشست فوری و اجمالی معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز,به منظور هماهنگی‌های بیشتر در محوطه بیرونی تالار حافظ برگزار شد.

تجلیل از 21 نفر از برگزیدگان بخش خوشنویسی بیست و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت ادامه‌بخش این مراسم بود و سپس باز هم یكی از كلیپ‌های برتر قرآنی جشنواره پخش شد.

در ادامه از علی كچویی‌زاده، نفر اول دعاخوانی تجلیل به عمل آمد. هنگام آمدن این روشندل قرآنی وزارت بهداشت تمام حاضران سالن با تمام توان به تشویق او پرداختند و این مسئله موجب شد تا كچویی‌زاده تشویق شود و دعای فرج را با زیبایی هرچه تمام‌تر برای حاضران قرائت كرد. زیبایی این اجرا به حدی بود كه تمام حاضران به احترام او از جا برخاستند و با شوق هرچه تمام‌تر برای او كف زدند.

آخرین گروه تجلیل‌شوندگان برنامه امشب متعلق به رشته‌های فیلم كوتاه، نقاشی، عكس، تذهیب، فیلم كوتاه، معرق و طراحی پوستر بود و سپس قرعه‌كشی تپ لت ویژه حاضران این مراسم مجدداً انجام شد.

پایان‌بخش برنامه‌های امشب تلاوت مهدی عبدلی، قاری نوجوان كشورمان از استان البرز بود كه به تلاوت آیاتی چند از سوره‌های فاطر و بقره پرداخت.

captcha