برگزاری جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد در رابر
کد خبر: 3605693
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

برگزاری جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد در رابر

گروه اجتماعی: مراسم جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با حضور خیران و مسئولان استانی و شهرستانی در رابر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، علیجان سلیمانی، فرماندار رابر در این مراسم با اشاره به روایاتی از قرآن کریم پیرامون انفاق و دستگیری از مستمندان گفت: کسانی که جرائم غیرعمد دامنگیر آنها شده و خانواده‌های چشم‌ انتظار آنها، نیازمند توجه و کمک خیران هستند.
وی افزود: مردم شهرستان رابر مردمی نوع‌دوست هستند که با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مناسب سالانه می‌توانیم شاهد کمک‌های آنان به چنین افرادی و نیازمندان باشیم.
حجت‌الاسلام مهدی صادقی، امام جمعه رابر نیز با تبریک ماه مبارک رمضان گفت: رمضان به معنای بارانی است که در پاییز می‌بارد و گرد و غبار تابستان را می‌زداید.
وی افزود: ما نیز باید با بهره‌گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان سعی کنیم گرد و غبارهای روحی را در این ماه از خود بزداییم.
امام جمعه رابر با بیان اینکه رمضان ماه مسابقه است با استناد به روایتی از امام مجتبی (ع) ادامه داد: خداوند متعال ماه رمضان را به عنوان میدانی برای مسابقه بندگانش آفرید تا آفریدگانش در این ماه در حسنات نسبت به هم سبقت بگیرند.
حجت‌الاسلام صادقی جشن گلریزان را فرصت مناسبی برای افرادی که توانایی کمک به دیگران دارند برشمرد و گفت: اگر در این ماه بتوانیم به کسانی که مشکلات غیرعمدی گریبانگیر آنها و خانواده‌شان شده است کمکی کنیم، هم رضایت خداوند و هم خوشنودی خودمان را در روز عید فطر در پی دارد.
وی از کارهای فرهنگی مناسبی که در زندان ها صورت می‌گیرد قدردانی کرد و گفت: مجموعه‌ای از اقدام‌های آموزشی، عقیدتی، فرهنگی، هنری و فنی و مهارتی با رویکرد اصلاح رفتار صورت می‌پذیرد که می‌تواند تاثیر مثبتی برای زندانیان پس از آزادی داشته باشد.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام مقبلی مسئول فرهنگی اداره کل زندان‌های استان کرمان عنوان کرد: زندان به عنوان یک مجازات بازدارنده جایی برای اصلاح، تربیت و بازسازی شخصیت زندانیان است و زمینه برگشت شرافتمندانه آنها به زندگی سالم اجتماعی را فراهم می‌کند.
وی با اشاره به اینکه بخشی از اهداف زندان‌ها پیشگیری است، گفت: باید فرهنگسازی شود که مهریه سنگین برای دختران گرفته نشود، افراد از ماشین بدون بیمه استفاده نکنند و افراد چک بدون محل نکشند.
مقبلی اظهارکرد: مشکل اصلی زندانیان خانواده‌های آنهاست و ما باید فرهنگ کار و تلاش را در جامعه ترویج دهیم، در کل استان کرمان 700 نفر زندانی بیش از دوبار سابقه و بیشتر داریم که باید علت آن ریشه‌یابی شود.
منبع: ستاد دیه استان کرمان
captcha