اعزام نماینده ایران به مسابقات قرآن «کتارا» در قطر
کد خبر: 3601414
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰

اعزام نماینده ایران به مسابقات قرآن «کتارا» در قطر

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری جوان کشورمان امروز عازم مسابقات تلاوت قرآن «کتارا» در قطر شد و قرار است با حدود 100 قاری از سراسر دنیا به رقابت بپردازد.

سیدجلیل خلیق، قاری و مؤذن حرم رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به اینکه امروز یکشنبه، 31 اردیبهشت‌ماه عازم نخستین دوره مسابقات قرآن کشور قطر با عنوان «کتارا» است، ابراز کرد: این مسابقات برای اولین بار است که توسط مؤسسه فرهنگی «کتارا»ی قطر در رشته تلاوت قرآن راه‌اندازی شده است و برگزار خواهد شد.
وی با بیان این مسابقات که ویژه آقایان بالای 18 سال است و در بازه زمانی 22 الی 27 ماه می میلادی مصادف با 31 اردیبهشت‌ماه الی ششم خردادماه در دوحه قطر برگزار می‌شود، افزود: امروز با پرواز مستقیم از فرودگاه امام خمینی(ره) به دوحه قطر جهت شرکت در این رقابت‌ها عازم هستم.
این قاری حرم رضوی در مورد مراحل ثبت‌نام برای شرکت در این رقابت‌ها نیز ابراز کرد: از طریق خبرگزاری ایکنا اوایل فروردین‌ماه سال جاری از برگزاری این رقابت‌ها مطلع شدم و جهت ثبت‌نام به صورت مجازی اقدام کردم.
خلیق با بیان اینکه مرحله اول برای حضور در این رقابت‌ها ارسال سه قطعه تلاوت از طریق ایمیل بود، ادامه داد: طبق آمار منتشر شده دو هزار و دویست و نوزده نفر از ۶۸ کشور جهان در این رقابت‌ها شرکت کردند که از این تعداد ۸۹۰ نفر از مصر بودند و حدود ۱۰۰ نفر هم به مرحله پایانی که به صورت حضوری برگزار می‌شود، راه پیدا کردند.
وی با بیان اینکه به برکت حضرت رضا(ع) و قرآن کریم موفق به راه‌یابی به مرحله نهایی این رقابت‌ها شدم، گفت: بعد از مشخص شدن راه‌یابی من به مرحله نهایی، این موضوع را با شورای عالی قرآن مطرح کردم و در ادامه نیز با همکاری شورای عالی قرآن، کمیته اعزام قاریان به مسابقات بین‌المللی و رایزن فرهنگی کشورمان در قطر، ارتباط برقرار و هماهنگی صورت گرفت و اقدامات لازم جهت اعزام من انجام شد.
این مؤذن حرم رضوی اضافه کرد: جوایزی که برای نفرات اول تا پنجم این رقابت‌‌ها در نظر گرفته شده به ترتیب شامل  ۵۰۰ هزار ریال قطری، ۴۰۰ هزار، ۳۰۰ هزار، ۲۰۰ هزار و ۱۰۰ هزار ریال است.
وی با بیان اینکه این رقابت‌ها به صورت مستقیم از تلویزیون قطر پخش خواهد شد، ابراز کرد: همچنین ضبط یک دور کامل ترتیل خوانی قرآن کریم توسط نفر اول توسط مؤسسه فرهنگی «کتارا» قطر در آینده از دیگر مزایای این رقابت‌ها به شمار می‌رود.
خلیق با بیان اینکه متولد 1369 در مشهد است و مدرک کارشناسی دارد، عنوان کرد: عضو جامعه قاریان قرآن مشهد و شاگرد استاد عبدالرضا معینی، سیدمجتبی و سیدجواد سادات‌فاطمی هستم و از محض این اساتید بهره‌مند می‌شوم.  
برای این نماینده جوان کشورمان در این رقابت‌ها آرزوی موفقیت داریم.
captcha