دهمین همایش پژوهش‎های قرآنی برگزار می‎‏شود
کد خبر: 3590844
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
4 اردیبهشت؛

دهمین همایش پژوهش‎های قرآنی برگزار می‎‏شود

گروه فعالیت‎های قرآنی: دبیر دهمین همایش بین‎‏المللی پژوهش‏‎های قرآنی از وصول 421 پژوهش قرآنی از ایران و کشورهای مختلف جهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین محمد نقیب پیش از ظهر امروز 29 فروردین در جمع خبرنگاران گفت: دهمین همایش بین‎المللی پژوهش‎های قرآنی چهارم اردیبهشت ماه به همت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می‎شود.
وی افزود: فراخوان این همایش در مراسم همایش نهم اعلام شد و پس از اعلام رسمی فراخوان 421 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که شامل 356 مقاله داخلی و 65 مقاله خارجی بود که مقالات خارجی شامل 11 مقاله فارسی، 19 مقاله عربی و 35 مقاله انگلیسی بود.
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان کرد: در مراسم همایش که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار می‎شود موضوع و پوستر همایش سال آینده نیز اعلام خواهد شد تا پژوهشگران وقت بیشتری برای کار و فعالیت داشته باشند.
وی گفت: رونمایی از مجموعه مقالات و چکیده مقالات در قالب سه عرصه علمی پژوهشی، علمی ترویجی و چکیده مقالات به همراه مجموعه مقالات دوره نهم و دهم این همایش از جمله برنامه‎های این همایش خواهد بود.
نقیب اظهار کرد: موضوعات پژوهشی امسال بر اساس تاکیدات روی مساله انقلابی ماندن و انقلابی بودن بنا شده است و در پنج محور کلی و چهل ریز موضوع مرتبط با موضوع قرآن و فرهنگ انقلاب، مقالات به دبیرخانه ارسال شد.
وی تصریح کرد: سخنران این همایش علاوه بر نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و دبیر همایش، یکی از شخصیت‎های ملی خواهد بود که در بعد از ظهر به ایراد سخنرانی می‎پردازند زیرا نوبت صبح، به ارایه مقالات در قالب دو پنل مقالات داخلی و خارجی پرداخته می‏‎شود.
دبیر دهمین همایش پژوهش‎های قرآنی تصریح کرد: در سال گذشته و پس از فراخوان، 14 نشست تخصصی و پیش همایش برگزار شده است و این موضوعات با حضور اساتید قرآنی بحث شده است.
وی گفت: این همایش مورد مشابهی در کشورهای اسلامی ندارد و به همین دلیل با رایزنی باده‎ها دانشگاه و نخبگان علمی و قرآنی جهان اسلام آنها رادر جریان این همایش قراردادیم و نکته جالب این است که مقالات بسیاری با موضوع قرآن و انقلاب از سوی این افراد به رغم محدودیت‎هایی که در کشورهای خود دارند به دبیرخانه رسید.
captcha