اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی و صیقل دادن روح است
کد خبر: 3588550
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
صادقی:

اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی و صیقل دادن روح است

گروه اجتماعی: امام جمعه رابر گفت: اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی و صیقل دادن روح و جسم از هر گناه و معصیتی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی صادقی، امام جمعه رابر امروز دوشنبه، 21 فروردین با اشاره به فرارسیدن ایام البیض از آمادگی 9 مسجد در این شهرستان برای برپایی مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: از این تعداد سه مسجد در حوزه شهری، سه مسجد در حوزه روستایی بخش مرکزی و سه مسجد در بخش هنزاء قرار دارند.
وی افزود: 200 شهروند شهر رابر در مساجد صاحب‌الزمان(عج)، جامع و رضا(ع)، 90 شهروند از روستاهای اسکر، گنجان و ننیز و بالغ بر 100 معتکف در مسجد جامع شهر هنزاء، مسجد جامع روستای قنات ملک و مسجد روستای گرینوئیه در این مراسم معنوی حضور خواهند یافت.
حجت‌الاسلام صادقی اعتکاف را فرصت مناسبی برای خودسازی و صیقل دادن روح و جسم از هر گناه و معصیتی عنوان کرد و گفت: افراد معتکف با سه روز خلوت کردن با خداوند و قطع ارتباط با خلق و دنیا به تهذیب نفس می‌پردازد و بعد از گذشت سه روز حالات معنوی جدیدی را در خود تصور می‌کند.
وی اظهارکرد: برگزاری مراسم روخوانی، روانخوانی، تجوید قرآن و همچنین سخنرانی روحانیان در این مراسم در زمینه سبک زندگی ائمه اطهار(ع) و بیان سبک‌های زندگی اسلامی و مباحث اجتماعی از برنامه‌های این مراسم خواهند بود.
منبع: ستاد نمازجمعه شهرستان رابر
captcha