کیفیت نماز آیات بعد از زلزله مشهد
کد خبر: 3587061
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

کیفیت نماز آیات بعد از زلزله مشهد

گروه اجتماعی: بعد از وقوع زمین‌لرزه نماز آیات وجوب فوری دارد و مردم مشهد و دیگر شهرستان‌های استان که زمین‌لرزه در آنجا رخ داده است باید به سرعت نماز آیات را اقامه کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حدود ساعت ۱۰:۳۹ دقیقه صبح امروز زمین لرزه‌ای به وسعت شش ریشتر شهرستان مشهد و چند شهرستان دیگر استان خراسان رضوی را لرزاند.
بنابر این گزارش، بعد از وقوع زمین‌لرزه نماز آیات وجوب فوری دارد و مردم مشهد و دیگر شهرستان‌های استان که زمین‌لرزه در آنجا رخ داده است باید به سرعت نماز آیات را اقامه کنند.
نماز آیات دو رکعت است و می‌توان به دو شکل خواند که در شکل اول بعد از نيت و تکبيرةالاحرام، حمد و سوره خوانده شود و به رکوع برود، سپس سر از رکوع برداشته و دوباره حمد و سوره را بخواند و به رکوع رود و به همین شکل ادامه دهد تا پنج رکوع کامل شود، سپس به سجده رفته و دو سجده به جا آورد و بعد براى رکعت دوم قيام کند و مانند رکعت اول انجام دهد و دو سجده را بجا آورد و بعد از آن تشهد بخواند و سلام دهد.
شکل دیگر اقامه نماز آیات این است که بعد از نيت و تکبيرةالاحرام در هر رکعت بعد از سوره حمد می‌توان یک سوره مانند توحید یا قدر را به پنج قسمت تقسیم کرد و بعد از هر قسمت یک رکوع و در مجموع پنج رکوع به جا آورد و نماز را ادامه داده و رکعت دوم را هم مانند اول اقامه کرده و تشهد و سلام بخواند.
گفتنی است، تاکنون چند پس لرزه در مشهد ثبت شده است و مردم به خیابان‌ها آمده‌اند. همچنین خطوط تلفن همراه و ثابت با مشکل ارتباطی مواجه شده است.
از خسارات احتمالی خبری گزارش نشده است.
captcha