نقش تاکسیران‌ها در روزهای آغازین انقلاب
کد خبر: 3569965
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
محسن رضایی عنوان کرد:

نقش تاکسیران‌ها در روزهای آغازین انقلاب

گروه جهاد و حماسه: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم اولین یادواره شهدای تاکسیرانی در مورد اهمیت نقش تاکسیران‌ها در حفظ انقلاب اسلامی در اوایل انقلاب گفت: در آن زمان چون اطلاعات به طور کامل شکل نگرفته بود ما به سراغ قشر تاکسیران رفتیم و برای حفظ انقلاب اسلامی با کمک تاکسیران‌های شهر تهران در آن موقعیت درگیری توانستیم با ایجاد شبکه اطلاعاتی، تعداد زیادی از منافقین را دستگیر کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مراسم یادواره شهدای تاکسیرانی شهر تهران، با حضور محسن رضایی،‌ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پنجشنبه شب، 14 بهمن‌ماه در سالن 5 آذر برگزار شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با اهمیت انقلاب اسلامی ایران گفت: پیروزی انقلاب اسلامی رویدادی بزرگ بود و رهبران کشورهای مختلف به عظمت آن بارها اعتراف کردند، امام خمینی(ره) با فداکاری، صداقت و هدایت‌های خود فطرت مردم را بیدار کرد و توانست ملت ایران را در مقابل رژیم مقتدر و تا دندان مسلح شاهنشاهی ایستاده نگه دارد و به پیروزی برساند.
رضایی بیدار شدن فطرت مردم را یک معجزه دانست و بیان کرد: درست زمانی که بین مردم و دین اسلام پیوند و همبستگی ایجاد شود و دین اسلام  در دل مردم وارد شود اتفاقاتی مانند پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم آل الله و فداکاری آتش نشانان به وقوع می‌پیوندد و این یک راز است که برای پیروزی استفاده می‌شود، هر کجا ما از این رمز استفاده کردیم، پیروز شدیم و همچنان در امنیت این راز را دنبال کرده و پیروز می‌شویم.
وی ادامه داد: استفاده نکردن از این رمز در عرصه اقتصاد و معیشت از جمله عوامل وجود بیکاری و تورم در جامعه است. اگر همان احساس مسئولیت و فداکاری فرزندان غیرتمند ملت در زمینه‌های دفاعی و فداکاری آتش‌نشان‌ها در سازمان‌ها و دستگاه‌ها به وجود بیاید مشکلات حل خواهد شد.
رضایی در ادامه به نقش تاکسیران‌ها در انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب پرداخت و گفت: زمان پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس قشر تاکسیران همراه و پشتیبان انقلاب بودند. در آن روزگار که من مسئول اطلاعات سپاه بودم درگیری‌هایی در تهران، تبریز و مشهد صورت می‌گرفت که منافقین دست به اسلحه می‌بردند و اقدام به ترور هم وطنان می‌کردند. در آن زمان چون اطلاعات به طور کامل شکل نگرفته بود ما به سراغ قشر تاکسیران رفتیم و برای حفظ انقلاب اسلامی با کمک تاکسیران‌های شهر تهران در آن موقعیت درگیری توانستیم با ایجاد شبکه اطلاعاتی، تعداد زیادی از منافقین  را دستگیر کنیم.
در پایان این مراسم نسز از خانواده 33 شهید تاکسیرانی تهران، تجلیل شد.
captcha