اجرای جشنواره فیلم فجر در اراک بعد از یک سال وقفه
کد خبر: 3564933
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

اجرای جشنواره فیلم فجر در اراک بعد از یک سال وقفه

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: سال قبل جشنواره فیلم فجر به دلیل کمبود اعتبار در استان مرکزی برگزار نشد اما امسال با اجرای 20 فیلم در اراک مردم می‌توانند از مهمترین رویداد فرهنگی کشور استفاده کنند.

مهدی حقیقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی،  با اشاره به آغاز جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فجر امسال از16 تا 27 بهمن‌ماه همزمان با تهران و سراسر کشور با نمایش فیلم‌های راه‌یافته به بخش پایانی جشنواره برگزار می‌شود.
حقیقی ادامه داد: فیلم فجر با پیگیری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با نمایش 20 فیلم از فیلم‌های جشنواره در سالن عصر جدید اراک با تخفیف ویژه برای شهروندان برگزار می‌شود.
وی در ادامه از جشنواره فیلم فجر به عنوان یک رویداد فرهنگی تاثیرگذار یاد کرد و تصریح کرد:این جشنواره مهمترین رویداد فرهنگی کشور است و هرساله با استقبال خوب مردم همراه است ضمن اینکه برگزاری آن نقش مؤثری در اعتلای فرهنگ و هنر جامعه دارد.
حقیقی اظهار داشت: سال گذشته به دلیل نبودن اعتبارات لازم، جشنواره فیلم فجر در اراک برگزار نشد که تلاش داریم امسال این جشنواره را با همکاری سازمان سینمایی کشور و ستاد جشنواره برگزار کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: برگزاری هر  چه بهتر این رویداد فرهنگی و هنری نیازمند مشارکت و کمک‌های مالی مسئولان و صاحبان صنایع بزرگ است چرا که برگزاری این جشنواره حداقل به 300 میلیون تومان اعتبار نیازمند است.
captcha