نقش مشهد در تبلور مبانی فکری و مبادی نظری انقلاب اسلامی
کد خبر: 3562097
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹

نقش مشهد در تبلور مبانی فکری و مبادی نظری انقلاب اسلامی

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه این شهر پیش از هر چیزی، مبانی فکری و مبادی نظری انقلاب اسلامی را متبلور کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب، قیام انقلابی خود را از مسجد امام حسن مجتبی(ع) که مسجد کوچکی در گوشه‌ای از شهر بود، آغاز کردند؛ در آن زمان هیچ‌کس تصور نمی‌کرد، امام جماعت این مسجد روزی رهبری کشور را برعهده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، وحید جلیلی، رئیس شورای راهبری پیوست فرهنگی و اجتماعی مشهد و معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری مشهد، صبح امروز، 23 دی‌ماه در نشست جایگاه پیوست فرهنگی و اجتماعی در تحقق شهر اسلامی اظهار کرد: مشهد از جهات مختلف، پایتخت محسوب می‌شود، زیرا این شهر از دیرباز به عنوان مرکز تفکر و نظریه‌پردازی دینی بوده است.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری مشهد افزود: این شهر شخصیت‌هایی همانند آیت‌الله خامنه‌ای و شریعتی را در خود پرورش داده است.
جلیلی با بیان اینکه این شهر پیش از هر چیزی، مبانی فکری و مبادی نظری انقلاب اسلامی را متبلور کرد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، قیام انقلابی خود را از مسجد امام حسن مجتبی(ع) که مسجد کوچکی در گوشه‌ای از شهر بود، آغاز کردند؛ در آن زمان هیچ‌کس تصور نمی‌کرد، امام جماعت این مسجد روزی رهبری کشور را برعهده داشته باشد.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری مشهد عنوان کرد: مسئولان فرهنگی ما باید در برنامه‌های خود، چشم‌اندازهای دور را مدنظر قرار دهند و تنها به برگزاری برنامه‌ای اکتفا نکنند، زیرا این برنامه‌های فرهنگی می‌تواند در آینده مهم و مؤثر باشد.
وی ادامه داد: گاهی اوقات در مباحث فرهنگی و نظری، چشم‌اندازها دور از تصور ‌به نظر می‌آید، بنابراین ما نباید بترسیم از اینکه خیلی آرمان‌گرایانه سخن بگوییم، زیرا بزرگان ما در شرایطی ایده‌آل‌های جامعه و حکومت اسلامی را مطرح کردند که شاید کوچک‌ترین روزنه امیدی دیده نمی‌شد.
جلیلی عنوان کرد: شاید بتوان گفت بی‌توجهی به موضوعات فرهنگی به دلیل کم‌کاری‌ها در حوزه نظریه‌پردازی و خارج شدن جامعه از یک جنگ هشت ساله بود که می‌خواستند از لحاظ توسعه عمرانی، کشور را پیش ببرند لذا نمی‌توانستند خیلی منتظر نظریات جمع‌بندی شده‌ای باشد که در‌ آن زمان وجود نداشت.
رئیس شورای راهبری پیوست فرهنگی ـ‌ اجتماعی مشهد تصریح کرد: شهرداری مشهد این توفیق را داشته که یک جایگاه قانونی و نهادینه را برای امر پیوست در نظر بگیرد.
وی در پایان عنوان کرد: مهم‌ترین شاخص‌های پیوست، هویت و عدالت است که شورای شهر باید ذیل این مفاهیم حرکت کند.
captcha