فرهنگ‌سازی؛ راهکار اصلی پیشگیری از اعتیاد
کد خبر: 3554741
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶

فرهنگ‌سازی؛ راهکار اصلی پیشگیری از اعتیاد

گروه اجتماعی: فرماندار ساوجبلاغ گفت: فرهنگ‌سازی بهترین شیوه مقابله و پیشگیری از اعتیاد در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، ابوالقاسم پالیزگیر، فرماندار ساوجبلاغ در نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی که 28آذر در ساوجبلاغ برگزار شد، نیروی انسانی را مهم‌ترین سرمایه هر کشوری دانست و اظهار کرد: آگاه سازی والدین از مضرات مواد مخدر راهکار پیشگیرانه است.
وی با بیان این که در حال حاضر 540 نوع مواد روان گردان در جهان عرضه می‌شود گفت: چهارمین بحران در جهان موضوع مواد مخدر و روان گردان است و مصرف این دو مواد به عنوان بزرگ‌ترین شوک هزاره سوم به شمار می‌آیند.
این مسئول مبارزه با مواد مخدر را نیازمند پیشگیری دانست و افزود: باید با بالا بردن سطح آگاهی‌ اجتماعی میزان گرایش افراد به اعتیاد را کاهش داده و از این طریق به مقابله با این بلای خانمانسوز بپردازیم.
پالیزگیر با تاکید بر اینکه بیشترین هزینه‌ها در مبارزه با مواد مخدر در حوزه درمان صورت می‌گیرد، گفت: اگر در حوزه پیشگیری و زیرساخت‌های فرهنگی اقدامات بیشتری صورت بگیرد، یقینا شاهد کاهش هزینه‌های مبارزه با مواد مخدر خواهیم بود.
فرماندار ساوجبلاغ در ادامه ز پلمب تمام قلیان‌سراها در این شهرستان خبر داد و ابرازکرد : ما 70 واحد صنفی عرضه قلیان در ساوجبلاغ داشتیم که بنابر قانون صنفی این رسته حذف شده و فعالیت این واحدها غیرقانونی بود که تمامی واحد ها پلمب و از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.
وی در پایان بر ضرورت استفاده از ظرفیت بسیج، دانشگاه‌ها، مدارس، مساجد ومصلی‌های نماز جمعه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت : باید از این فضاها استفاده کرد و به بیان خطرات مواد مخدر وگرایش افراد به مواد مخدر و آسیب‌های آن، مهارت‌های مقابله با فشارهای روانی ونحوه مقابله را برای گروه‌های هدف بیان کرد.
captcha