آزادسازی حلب؛ مقدمه نابودی اتحاد عبری ـ عربی در منطقه/ آینده داعش چه خواهد شد
کد خبر: 3553860
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
حقیقت‌پور عنوان کرد:

آزادسازی حلب؛ مقدمه نابودی اتحاد عبری ـ عربی در منطقه/ آینده داعش چه خواهد شد

گروه سیاسی: مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادسازی حلب مقدمه نابودی اتحاد صهیونیسم و ارتجاع منطقه است، گفت: البته نمی‌توان گفت که با بروز این اتفاق داعش از بین خواهد رفت بلکه باید منتظر سربرآوردن آن از سرزمین‌های دیگر بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) آزادسازی حلب را می‌توان به نوعی میخ آخر بر تابوت جریان تروریستی تکفیری و حامیان آن در سوریه دانست که قطعا به تحولات بزرگی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد انجامید.

حال حامیان جریان تکفیری که بیش از شش سال از انواع و اقسام گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت‌های کلان مالی و تجهیزاتی کرده‌اند باید شاهد نقش بر آب شدن توطئه‌‌هایی باشند که در طول این مدت برای شکست جبهه مقاومت، تقویت امنیت رژیم صهیونیستی و مهمتر از همه تضعیف موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه کشیده‌اند. اما آیا جبهه حامیان تروریسم و تکفیر در منطقه ساکت می‌نشینند یا طرح‌های دیگری را در سرمی‌پرورانند؟

آزادسازی حلب؛ مقدمه نابودی اتخاد صهیونیسم و ارتجاع منطقه


منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره تأثیرات آزادسازی حلب بر جبهه‌‌‌بندی‌های موجود در منطقه گفت: آزادسازی حلب و متعاقب آن موصل نقشه دشمنان مردم منطقه را نقش برآب کرد و اتحاد صهیونیسم و ارتجاع منطقه را نابود ساخت و این جبهه اگر عاقل باشد باید به دنبال دکترین‌های جدیدی برای منطقه باشند.

وی ادامه داد: اما سؤال این است که آزادسازی حلب و موصل منتج به از بین رفتن داعش و گروه‌های تکفیری تروریستی در منطقه خواهد شد؟ پاسخ من به این سؤال منفی است. از این به بعد باید به فکر داعش بدون سرزمین بود که به مانند یک خطر سیار در کشورهای منطقه پخش می‌شود و به عملیات جنون‌آمیز روی می‌آورند.

حقیقت‌پور اظهار کرد: باید مترصد این مسئله باشیم که این گروه‌های تکفیری مانند داعش در آینده از مناطق دیگر مانند آفریقا، آسیای میانه، اردن و ... سر برآورند تا خودی نشان دهند و به خدمات خود به جبهه ارتجاع و استکبار ادامه بدهند.

شکست در عراق و سوریه و تبدیل آل‌سعود به یک حکومت ورشکسته

 
حقیقت‌پور درباره تأثیر این اتفاق بر آینده معادلات و موازنه قدرت در منطقه به ویژه رابطه ایران و عربستان گفت: با این اتفاق می‌توان گفت عربستان سعودی به یک ورشکسته سیاسی تبدیل شد و اگر الان بخواهد صحبت و مذاکره‌ای انجام دهد از موضع یک حکومت ورشکسته است نه از موضع قدرت.

مشاور رئیس مجلس عنوان کرد: با آزادسازی حلب و پس از آن موصل، نوبت به یمن نیز فراخواهد رسید. عربستان در یمن باید تحقیر شود؛ یمنی‌ها مدعی هستند که سرزمین‌های شرقی عربستان برای یمن بوده است که سعودی‌ها گرفته‌اند و یمنی‌ها به سمت بازپس گرزفتن سرزمین‌های قدیمی خود خواهند رفت و آن زمان حال و روز عربستان بدتر از این خواهد شد.

وی تأکید کرد: در شرایط فعلی می‌توان حتی پیش‌بینی کرد که یک پوست‌اندازی، کودتای داخلی و جابجایی قدرت در خاندان سعودی صورت گیرد و با این اتفاق، عربستان از باب و مسیر دیگری در مسائل منطقه وارد خواهد شد.        

captcha