همکاری 4 هزار و 500 همیار محرم با پلیس البرز
کد خبر: 3535425
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

همکاری 4 هزار و 500 همیار محرم با پلیس البرز

گروه اجتماعی: رئیس پلیس البرز گفت: با توجه به شروع ماه محرم و برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع)، بیش از 4 هزار و 500 همیار محرم در دو هزار هیئت مذهبی با پلیس همکاری دارند.

سردار بخشعلی کامرانی صالح، رئیس پلیس البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: همکاری بیش از پیش هیات‌های عزاداری با پلیس دراین استان موجب بهتر برگزارشدن آئین عزاداری سید و سالار شهیدان است. پلیس یاران محرم در هیات‌های مذهبی کار نظم بخشی در معابر و مکان‌های عزاداری را برعهده دارند.
این مسئول بیان کرد: هماهنگی و تعامل با کلانتری‌های محل برای جلوگیری از ترافیک در معابر در زمان حرکت دسته‌های عزاداری، هماهنگی در استقرار ایستگاه‌های صلواتی، ارتباط مستمر با پلیس و اعلام موارد تخلف از دیگر وظایف پلیس یاران محرم در هیات‌های مذهبی است.
کامرانی صالح گفت: لازم است برای پیشگیری از بروز راهبندان، هیات‌های عزاداری هنگام حرکت در معابر یک بخش ازخیابان را برای عبور و مرور وسایل نقلیه باز بگذارند.
رئیس پلیس البرز ابرازکرد: پرهیز از برپایی ایستگاه‌های صلواتی توسط هیات‌های مذهبی در معابر و میادین پرتردد نیز نقش بسزایی در پیشگیری از بروز اختلال در عبور مرور خودروها و ایجاد راهبندان دارد.
وی همچنین پرهیز از ورود به داخل دسته‌های سوگواری در حال حرکت و توقف منجر به سد معبر و توجه به توصیه‌های پلیس را از دیگر نکات ضروری دانست که باید شهروندان به آن توجه کنند.
این مسئول در پایان گفت: مسئولان هیات‌های عزاداری استان موظفند هرگونه حرکت منجر به بی‌نظمی را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اطلاع دهند.
captcha