سوادآموزی بانوان کامرونی زیر چتر قرآن
کد خبر: 3529816
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

سوادآموزی بانوان کامرونی زیر چتر قرآن

گروه بین‌الملل: جمعی از بانوان مسلمان کامرون در مرکز قرآنی واقع در شهر «کوسری» این کشور علاوه بر یادگیری قرآن کریم و تعالیم دینی، سواد خواندن و نوشتن را نیز فرا می‌گیرند.

سوادآموزی بانوان کامرونی زیر چتر قرآن 

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از Dünya Bülteni، تعداد زیادی از شهروندان کامرونی که با مشکلات بسیاری در زمینه آموزش و تحصیل مواجه هستند، در یک مرکز قرآنی واقع در شهر کوسری(Kousséri) این کشور با قرآن کریم و تعالیم دینی بیشتر آشنا می‌شوند.

این مرکز که توسط انجمن خیریه «جان‌سویو» تأسیس شده، محل بسیار مناسبی برای یادگیری قرآن کریم و آموزه‌های دینی است.
«خدیجه لیمان»، یکی از قرآن‌آموزان درباره فعالیت‌های این مرکز دینی و قرآنی، گفت: ما در کشورمان به این امکانات بسیار احتیاج داریم. شهروندان کامرونی در این مراکز طی روز‌های مختلف هفته علاوه بر قرآن کریم خواندن و نوشتن را نیز فرا می‌گیرند.
وی افزود: پیش از تأسیس این مرکز هیچ محلی برای آموزش قرآن وجود نداشت. این فرصت خوبی است که با تعالیم دینی بیشتر آشنا شویم. امیدواریم که کلاس‌های این مرکز قرآنی در آینده افزایش یابد. از طرفی به کارگیری منابع درسی جامع باید یکی از ضرورت‌های این مرکز باشد.

آموزش قرآن در کامرون / در حال تکمیل

«صفا نارلی»، نماینده انجمن خیریه جان‌سویو در کامرون نیز ضمن اشاره به اهمیت ترویج آموزه‌های قرآنی در کشور‌های آفریقایی، اظهار کرد: این مرکز در سال 2015 میلادی با هدف آموزش احکام، سیره نبوی و قرآن کریم به شهروندان کامرونی تأسیس شده است. در آینده نه چندان دور هم مرکز قرآنی دیگری را در این کشور تأسیس خواهیم کرد. در این مراکز شیوه آموزش متناسب با سطح معلومات افراد از متبدی تا پیشرفته در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در بخشی از سخنان خود نیز با تأکید بر نقش مراکز قرآنی در جلوگیری از گسترش جریان‌های افراط‌گرا، گفت: از آنجایی که موضوع تحصیل و آموزش در آفریقا یکی از مشکلات اساسی به شمار می‌رود، مردم از یادگیری تعالیم دینی محروم می‌مانند. هدف اصلی ما در آفریقا فراهم کردن شرایط لازم و کافی در این زمینه است.

یادآور می‌شود، شهر کوسری کامرون تعداد زیادی از شهروندان مسلمان را در خود جای داده است.

captcha