عدم سرویس‌دهی قطار شهری مشهد برای یازدهمین نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3507097
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

عدم سرویس‌دهی قطار شهری مشهد برای یازدهمین نمایشگاه قرآن

گروه اجتماعی: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در مورد سرویس‌دهی قطار شهری مشهد در زمان برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد ابراز کرد: در این زمینه تقاضایی از سوی نهادهای برگزارکننده نمایشگاه قرآن نداشتیم و برنامه‌ای هم برای افزایش ساعات سرویس دهی قطار شهری در این ایام نمایشگاه نداریم.

قاسم طاهری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در مورد سرویس‌دهی قطار شهری مشهد در زمان برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد ابراز کرد: در این زمینه قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد، زیرا درخواستی نداشتیم.
وی با بیان اینکه آخرین زمان ارائه سرویس حمل و نقل در قطار شهری مشهد ساعت 22 است که از پایانه‌ها حرکت کرده و حدود یک ساعت بعد به پایان مسیر خود می‌رسد، ادامه داد: از طرفی ما ایستگاهی به نام نمایشگاه در مسیر حرکت قطار شهری داریم که در وضعیت سرویس‌دهی عادی، قطار در این ایستگاه توقف دارد.
طاهری ابراز کرد: تنها برای زمان پیک مسافر و مثلا در ماه مبارک رمضان در زمان افطار تعداد قطارها را افزایش داده‌ایم تا مردم زودتر به سفره‌های افطاری برسند؛ در غیر این صورت در ماه مبارک رمضان شاهد 30 درصد کاهش مسافر آن هم به جهت تعطیلی مدارس و ... هستیم.
وی اضافه کرد: از طرفی بر اساس آمار، میزان استفاده بانوان نیز از قطارشهری در ماه مبارک رمضان کاهش یافته این در حالی است که در شرایط عادی روزانه آمار مسافران 130 هزار نفر را نشان می‌دهد اما در ماه رمضان آمار به 90 هزار نفر کاهش یافته است.
نبود درخواست از سوی ارشاد برای افزایش سرویس‌دهی قطار شهری مشهد
طاهری با بیان اینکه از طرفی تاکنون تقاضایی برای افزایش ساعات قطار شهری نداشتیم، گفت: اگر چه برای ما مقرون به صرفه نیست که برای این تعداد مسافر محدود زمان را افزایش دهیم اما به هر حال نهادهای مسئول در برگزاری نمایشگاه و از جمله فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی درخواستی بدین منظور نداشتند.
وی با بیان اینکه اگر نامه درخواستی به شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد برسد ما این نامه را برای معاون فرهنگی شهرداری مشهد ارسال کرده و نظر وی را جویا می‌شویم گفت: از طرفی ما آمار سال‌های گذشته در این ایام را بررسی کردیم و تقاضای چندانی برای استفاده از قطار شهری جهت رفت و برگشت به نمایشگاه را شاهد نیستیم زیرا جمعیت اندکی بهره‌مند می‌شوند.
وی تصریح کرد: معمولا در ایام برپایی نمایشگاه قرآن افزایش زمان قطارها را نداریم، زیرا آخرین زمان ارائه خدمات ما همان ساعت 22 است و بعد از آن تا حدود 45 دقیقه قطار به سه راهی طرقبه ـ شاندیز ‌رسیده و برای تعمیرات و نگهداری به پایانه می‌روند که تا چهار صبح زمان کمی را برای این کار در اختیار داریم و اگر بخواهیم نیم ساعت ارائه خدمات را افزایش دهیم، تعمیر و نگهداری خطوط دچار مشکل می‌شود.
سرویس‌دهی ویژه قطار شهری در ایام خاص
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد اضافه کرد: در ایام خاص مانند شب‌های احیاء ماه مبارک رمضان که در پیش داریم، ما خدمات را 24 ساعته ارائه می‌کنیم به گونه‌ای که در سه شب احیاء سرویس‌دهی قطار شهری تا بعد از سحر ادامه دارد.
وی با بیان اینکه بحث شب‌های خاص را باید جدا کرد، گفت: اما اینکه بخواهیم به صورت مدام این تغییر زمان و افزایش آن را داشته باشیم برای آن برنامه‌ای نداریم و تاکنون تقاضایی بدین منظور در مدت زمان برپائی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نیز از سوی ارشاد و یا خود نمایشگاه به ما ارائه نشده است.
طاهری با بیان اینکه تجربه سال‌های قبل به ما در این زمینه کمک می‌کند، افزود: در هر صورت ارائه خدمات به مردم جزو وظایف ماست و اگر بدانیم آن قدر مسافر در این مسیر داریم، سعی می‌کنیم مسیر ویژه‌ای برای این شب‌ها قرار دهیم.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد اظهار کرد: معمولا افرادی که از نمایشگاه بازدید کرده از خودروی شخصی استفاده کرده و کمتر برای این موضوع روی سرویس عمومی حساب می‌کنند.
یادآور می‌شود، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از 26 خردادماه تا دوم تیرماه در ساعت 18 الی 23 در محل دائمی نمایشگاه‌های مشهد آماده پذیرایی از خیل علاقه‌مندان به قرآن است.
captcha