همکاری اتحادیه رسانه‌های جهان اسلام در اطلاع رسانی مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3494778
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
ربیعی خبرداد:

همکاری اتحادیه رسانه‌های جهان اسلام در اطلاع رسانی مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی مسابقات بین‌المللی قرآن از برگزاری نشست با مسئولان رسانه ملی خبرداد و گفت: طی نشست با ریاست و معاونان سازمان صداوسیما مقرر شد، تمامی شبکه‌های ملی و برون‌مرزی به پوشش و اطلاع‌رسانی مسابقات بین‌المللی قرآن به‌صورت خاص بپردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حسن ربیعی با اشاره به برگزاری نشست‌هایی با مسئولان رسانه ملی و همچنین دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی، گفت: طی نشستی با قائم مقام معاونت خبر رسانه ملی و مدیران کل پخش و تولید خبر صداو سیما برگزار شد، بر اهمیت و ضرورت اطلاع‌رسانی مطلوب خبری این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام تأکید شد.
وی افزود: همچنین در این نشست ظرفیت‌های مصلی تهران به عنوان محل برگزاری مسابقات و همچنین برنامه‌های جانبی مسابقات اعم از همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی، اعلام فراخوان همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی، اعلام فراخوان جشنواره قصه‌های قرآنی و نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان تببین شد.
رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: همچنین قائم مقام معاونت خبر رسانه ملی نیز در این نشست تأکید کرد که خبرنگاران و گروه‌های برنامه ساز در ایام برگزاری مسابقات، نسبت به پوشش جامع مسابقات و برنامه‌های آن اقدام خواهند کرد.
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری نشست مشترک با معاون صدای رسانه ملی گفت: در این نشست در خصوص چگونگی پوشش مطلوب مسابقات در رادیو گفت‌وگو شد و مقرر شد تمامی شبکه‌های رادیویی بر اساس تقسیم‌بندی‌های انجام شده در جدول پیش‌بینی عملکرد، اقدامات ویژه‌ای را در ایام پیش و حین برگزاری مسابقات انجام دهند.
وی افزود: معاون صدای رسانه ملی در این نشست بر پوشش گسترده مسابقات در برنامه‌های زنده و پرمخاطب رادیو تأکید کرد و همچنین مصوب شد به جهت دسترسی مخاطبان در اقصی نقاط ایران و جهان به اخبار و رویدادهای مسابقات، اپلیکیشن رادیو که از سایت www.iranseda.ir  قابل دریافت است، با قابلیت دانلود صوت‌ها و تلاوت‌های مسابقات فعال شود.
ربیعی با اشاره به برگزاری نشستی با حجت‌الاسلام کریمیان، دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی گفت: در این نشست مقرر شد، از ظرفیت تمام شبکه‌های این اتحادیه به‌ویژه شبکه‌هایی که در ایران دفتر دارند، برای پوشش مسابقات استفاده شود.
رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از اهتمام مدیران و معاونین رسانه ملی، بالاخص ریاست این سازمان نسبت به انعکاس مطلوب مسابقات بین‌المللی قرآن قدردانی و خاطرنشان کرد: براساس مصوبات جلسه با ریاست سازمان صداو سیما مقرر شد، بعد از اتمام مسابقات نحوه اطلاع‌رسانی و پوشش مسابقات ارزیابی شود.
captcha