دوهزار مددجوی بهزیستی به حرم رضوی مشرف شدند
کد خبر: 3494715
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
در قالب طرح معین‌الضعفا؛

دوهزار مددجوی بهزیستی به حرم رضوی مشرف شدند

گروه اجتماعی: دبیر شورای فرهنگی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی از تشرف دو هزار مددجوی بهزیستی به حرم مطهر رضوی، در قالب طرح معین‌الضعفا خبر داد.

محمد هاشم‌زاده، دبیر شورای فرهنگی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، از اعزام 294 مددجو در قالب طرح معین‌الضغفا به حرم مطهر رضوی خبر داد.
وی ابراز کرد: طرح معین ضعفا با همکاری معاونت هماهنگی استانداری خراسان رضوی، آستان قدس رضوی و اداره‌کل بهزیستی ویژه مدد جویان بالای 50 سال تحت پوشش بهزیستی شامل معلولان، خانم‌های سرپرست خانوار و ...، ویژه شهرستان‌های استان خراسان رضوی به جز مشهد، انجام می‌شود.
هاشم‌زاده با بیان اینکه طرح معین‌الضفعا، در دهه فجر افتتاح شده‌است، افزود: اجرای طرح مذکور یک هفته توسط کمیته امداد و یک هفته توسط بهزیستی صورت می‌گیرد که هفته گذشته اولین کاروان به همت کمیته امداد اعزام شده و این امر در این هفته، توسط بهزیستی انجام شد.
دبیرشورای فرهنگی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی اعلام کرد: ظرفیت پیش‌بینی شده در هر کاروان، 300 نفر است و در مجموع دو هزار نفر در این طرح شرکت می‌کنند.
وی بیان کرد: مددجویان با حضور در صحن کوثر حرم مطهر رضوی، درمراسم استقبال حضور یافته و پس از بهره‌مندی از برنامه‌هایی در جوار پنجره فولاد و رواق شیخ حر عاملی ونیز مراسم نماز و زیارت، در مهمانسرای حرم رضوی حضور یافته و اطعام می‌شوند.
هاشم‌زاده عنوان کرد: در کاروان اعزامی 14 اردیبهشت، 76 دستگاه اتوبوس به سمت حرم مطهر رضوی اعزام شدند که بر این اساس، 294 مددجو از شهرستان‌های سبزوار، جغتای، جوین، دادرزن و رشتخوار حضور داشته و از برکات معنوی این طرح و ضیافت ناهار بهره‌مند شدند.
وی با بیان اینکه کاروان‌های زیارتی مددجویان بهزیستی هر دو هفته یکبار از سایر شهرستان‌های استان اعزام می‌شوند، افزود: این طرح در تاریخ‌ 28 اردیبهشت‌ماه و 11 خردادماه نیز صورت می‌گیرد و پس از ماه مبارک رمضان، ادامه می‌یابد.
captcha