پرونده جشنواره فرهنگی و هنری «شبیه یاس» بسته شد
کد خبر: 3486579
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
در مشهد؛

پرونده جشنواره فرهنگی و هنری «شبیه یاس» بسته شد

گروه هنر: جشنواره فرهنگی و هنری «شبه یاس» صبح امروز، 19 فروردین‌ماه با تقدير از برگزيدگان در مشهد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از خراسان رضوي، مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری «شبیه یاس»، صبح امروز، 19 فروردین‌ماه با حضور مسئولان استانی و کشوری در سالن اجتماعات فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار شد.
منصوره ابراهیمیان، دبیر جشنواره فرهنگی و هنری «شبیه یاس» در ابتداي مراسم، عنوان کرد: با توجه به سخن رهبر معظم انقلاب درباره هنر و اهمیت آن،برای صدور انقلاب در قالب و محتوای هنر و شکل‌گیری این جشنواره احساس مسئولیت کردیم.
وی با اشاره به نحوه اجرای جشنواره «شبیه یاس» گفت: جشنواره در دو مرحله انجام شد که مرحله اول غیر حضوری با ارسال لوح فشرده در ایام‌الله دهه فجر اجرايي شد و مرحله دوم آن به صورت حضوری در ایام ولادت حضرت زهرا(س) برگزار كرديم لذا امیدواریم با برگزاري اين جشنواره راه برای گسترش اسلام همراه با هنر هموار شود و بتوانیم از پدیده نفوذ جلوگیری کنیم.
دبیر جشنواره فرهنگی و هنری «شبیه یاس» با قدردانی از جهاد فرهنگی مسئولان جشنواره گفت: جهاد فرهنگی افرادی  که دارند كه برای شناساندن صفات و جلوه‌های حضرت زهرا(س) تلاش می‌کنند و باعث به وجود آمدن چنین جشنواره‌هایی می‌شوند.
در ادامه این مراسم فروغ نیلچی‌زاده، مدرس حوزه و دانشگاه و پژوهشگر خانواده به چند نکته درباره زندگی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: مقام حضرت زهر(س) به دلیل وجود پاک ایشان است نه به دلیل نسبت خانوادگی با پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) كه در اين زمينه پیامبر اکرم(ص) درباره ایشان فرموده‌اند: «روح قرآن را در وجود فاطمه(س) می‌بینم» و در موقعیت‌های مختلف نيز مقام ایشان را یادآوری می‌کردند.
وی با توجه به تأثیر کار فرهنگی ابراز كرد: هدف از ایجاد کار فرهنگی و هنری شناساندن چهره نورانی و واقعی حضرت زهرا(س) به جامعه است لذا کسی که می‌خواهد کار فرهنگی و هنری انجام دهد، باید فاطمه زهرا(س) را بشناسد و از ایشان پیروی کند.
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: تا حضرت زهرا(س) را نشناسیم، نمی‌توانیم فرزند ایشان امام زمان(عج) را یاری کنیم به همین خاطر باید منش حضرت زهرا(س) را سرلوحه کارمان قرار دهیم، تا بتوانیم موجبات ظهور را فراهم کنیم.
يادآور مي‌شود، در پایان مراسم تقدیر از برگزیدگان با حضور مقامات کشوری و استانی با حضور یعقوب‌علی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) در خراسان رضوی انجام شد.
captcha