دستگیری تفنگداران آمریکایی نمونه‌ای از عزت، اقتدار و جرأت ایران اسلامی است
کد خبر: 3472928
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

دستگیری تفنگداران آمریکایی نمونه‌ای از عزت، اقتدار و جرأت ایران اسلامی است

گروه سیاسی: استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر مسائل سیاسی به دستگیری تفنگداران آمریکایی اشاره و اظهار کرد: به اذعان رسانه‌های آمریکایی، بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون، هیچ‌گاه نیروهای نظامی این کشور تا این حد ذلیل و حقیرانه، اسیر نشده بودند که این اتفاق نمونه‌ای از عزت، اقتدار و جرأت ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدصادق کوشکی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران، محقق و پژوهشگر مسائل سیاسی شام‌گاه پنجشنبه، 15 بهمن‌ماه در مسجد چهارده معصوم(ع) گناباد گفت: باید با حضور خود و انتخاب اصلح، انتخاباتی داتشه باشیم که دشمن شادکن نباشد.

وی با بیان وقایع دوران حکومت پهلوی، به تشریح ویژگی‌ها و شاخص‌های انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: عزت، سربلندی، قدرت، جرأت و جسارت ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

وی به دستگیری تفنگداران آمریکایی اشاره و اظهار کرد: به اذعان رسانه‌های آمریکایی، بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون، هیچ‌گاه نیروهای نظامی این کشور تا این حد ذلیل و حقیرانه، اسیر نشده بودند که این اتفاق نمونه‌ای از عزت، اقتدار و جرات ایران اسلامی است.

کوشکی با اشاره به بخش پایانی آیه هشتم سوره منافقون «...وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنينَ وَ لکِنَّ الْمُنافِقينَ لا يَعْلَمُونَ، عزت و اقتدار از آن خدا و رسول او و مؤمنان است، و لکن منافقان نمی‌دانند»، اظهار کرد: به‌طور حتم، اگر به دستورات و تعالیم دینی عمل کنیم و در مسیر الهی حرکت کنیم، روز به روز بر عزت ما افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه دشمنان از حمله نظامی به ایران اسلامی ناامید شده‌اند، تأکید کرد: دشمنان ایران اسلامی به ویژه آمریکا درصدد نفوذ در کشور هستند، لذا همه مردم باید همت کنند تا جلوی نفوذ فکری و سیاسی دشمن را بگیرند و دلبستگان به آمریکا به مجلس راه نیابند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اظهارنظرهای سیاست‎‌مداران آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره انتخابات ایران، اظهار کرد: آن‌ها توجه و نگاه ویژه‌ای به انتخابات ایران دارند و امیدوار هستند، افرادی انتخاب شوند که نگرانی‌های آن‌ها کم شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل در حال رصد تمامی فعالیت‌های ایران در مورد انتخابات اسفندماه هستند، بیان کرد: بعضی از کسانی که دل در گرو دوستی با آمریکا دارند، می‌گویند ما به اسرائیل چه کار داریم، اما آن‌ها نمی‌دانند و یا نمی‌خواهند بدانند که اسراییل وزارتی تشکیل داده است که وظیفه‌اش مقابله با ایران است.

کوشکی با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای از افراد در درون کشور دل در گرو آمریکا دارند، تصریح کرد: اگر آحاد مردم در انتخاب اصلح دقت نکنند، ممکن است کسانی انتخاب شوند که اسرائیل را از نگرانی خارج کنند و باعث شادی دشمن شوند.

وی حق انتخاب را یکی از حقوق اصلی مردم دانست و ابراز کرد: اینکه مردم به چه کسی رای بدهند به خود مردم بستگی دارد ولی مشکل این است که چرا عده‌ای به گونه‌ای رفتار می‌کنند که آمریکا و اسرائیل طمع کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران انقلاب کرد تا با قطع وابستگی به دشمن، خود سرنوشت امور را به دست گیرند، ادامه داد: آمریکائی‌ها در بین سیاسیون، آدم‌های بی‌اراده، ضعیف و سست‌اراده را پیدا می‌کنند تا از طریق آن‌ها نفوذ پیدا کنند که در حقیقت این افراد، سربازان رایگان و نفوذی آمریکا هستند.

کوشکی با بیان اینکه جلوگیری از راه یافتن نفوذی‌های آمریکا در انتخابات اسفندماه به ساختار جمهوری اسلامی وظیفه همه ملت ایران است، تأکید کرد: باید تمامی مردم ایران اسلامی به پاس مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران در طول انقلاب اسلامی در برابر افرادی که به دنبال عادی جلوه دادن رابطه با آمریکا هستند، بایستند.
captcha