دومین همایش خطر جریانات تکفیری آغاز به کار کرد/ انتشار بیش از 830 مقاله و 40 عنوان کتاب
کد خبر: 3470944
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

دومین همایش خطر جریانات تکفیری آغاز به کار کرد/ انتشار بیش از 830 مقاله و 40 عنوان کتاب

گروه حوزه‌های علمیه: دومین همایش خطر جریانات تکفیری امروز 8 بهمن ماه با حضور شخصیت‌های جهان اسلام از جمله آیات عظام مکارم و سبحانی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین مجید حکیم الهی، مسئول دومین همایش خطر جریانات تکفیری، امروز 8 بهمن ماه در این همایش گفت: امروز جهان اسلام یکی از سخت‌ترین روزهای خود را می‌گذراند و اقدامات این جریانات نظیر قتل و غارت و تخریب اماکن مقدس و ارتکاب اعمال شنیع ضربات جبران ناپذیری بر پیکر امت اسلامی ایجاد کرده است و دشمنان با تاسیس این گروه‌ها دنبال معرفی چهره خشنی از اسلام هستند.

وی افزود: حمایت‌های دیپلماتیک و همه‌جانبه قدرت‌های بزرگ از کشورهای تربیت کننده تکفیر و حمایت مالی و تجهیزاتی در این راستا قابل تعریف است از این رو آیت‌الله مکارم با ابتکاری بدیع پیشگام این حرکت شدند تا گامی بلند در مقابله علمی و گسترده با جریانات افراطی برداشته شود.

وی اظهار کرد: علمای اسلام با برپایی چنین مجامع علمی نشان دادند که این جریانات نماینده اسلام نیستند و علمای اسلامی در مقابله با این جریانات جدی و متحد هستند و استقبال فراوان اندیشمندان و علما از برگزاری این کنگره و درخواست آنان در وحدت و همدلی میان علما در نفی تکفیر بیانگر این است.

وی ادامه داد: همین مسئله آیت الله العظمی مکارم را بر آن داشت تا با موافقت با تاسیس دبیرخانه به مقابله علمی با این جریانات استمرار داده و آن را نهادینه کنند.

حکیم الهی تصریح کرد: مهم‌ترین اهداف دبیرخانه ترویج اسلام اعتدالی و گسترش وحدت اسلامی؛ شناسایی و نقد علمی اندیشه‌های تکفیری و خشونت‌طلبانه، آگاه‌سازی و تبیین خطرات و مشکلات تکفیری، تقویت اتحاد و همگرایی علمای اسلامی و موضع‌گیری‌های جهانی علیه تفکرات افراطی، بررسی راه‌های برون‌رفت از تکفیر و ترسیم وضعیت ایده‌آل بوده است.

وی ادامه داد: در بخش علمی پژوهشی 5 نشست علمی با حضور شخصیت‌های جهان در خارج ایران برگزار شده است؛ برگزاری 13 نشست علمی، تولید بیش از 830 مقاله در ایران و خارج از کشور، چاپ مقالات در ده مجلد، چاپ بیش از 40 عنوان کتاب به زبان های مختلف، انتشار مجله امت واحده به دو زبان عربی و فارسی، تولید بیش از 30 کلیپ، 1300 دقیقه برنامه تلویزیونی به 5 زبان، تولید بیش از 300 دقیقه مستند؛ 87 برنامه تلویزیونی به 5 زبان، از جمله کارهای صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: ما آمادگی خود را برای همکاری با همه مراکز در مقابله علمی با این جریانات استقبال می کنیم.

captcha