تشریح برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی در هفته بسیج
کد خبر: 3450529
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۹

تشریح برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی در هفته بسیج

گروه سلامت: مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی بسیج جامعه با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی و ارائه خدمات رایگان در بیمارستان‌های صحرایی به تشریح برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی در هفته بسیج پرداخت.

مجید نوروزی، مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی بسیج جامعه پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح برنامه‌های ارگان متبوع خود در هفته بسیج پرداخت.

وی تصریح کرد: در اولین روز از هفته بسیج، بیمارستان صحرایی شهید قاضی یزد پذیرای مردم نیازمند برای انجام کارهای درمانی رایگان خواهد بود ضمن این که در سه روز مانده به آغاز هفته بسیج، پزشکان و اعضای تیم‌های درمانی بسیج جامعه پزشکی یزد در روستاهای این استان به غربالگری اقدام کرده و افرادی را که نیاز به خدمات بستری و درمانی دارند به این بیمارستان ارجاع می‌دهند.

نوروزی همچنین با اشاره به تکمیل نرم افزار جامعه پزشکی در دفاع مقدس اظهار کرد: این نرم افزار مشتمل بر خاطرات مسئولان بهداری دفاع مقدس، وصیت نامه شهدای بهداشت و درمان، تصاویری از بیمارستان‌های صحرایی خاتم الانبیا(ص)، امام علی(ع) و امام حسین(ع) در دوران جنگ، بهداری‌ها و پرسنل آنها همچنین آمبولانس و دیگر ادوات مربوط به بهداری رزم در آن دوران هم چنین نحوه راه اندازی این بیمارستان‌هاست.

وی دیدار با خانواده‌های شهدای جامعه پزشکی را دیگر اقدام این ارگان خواند و عنوان کرد: در هفته بسیج قرار است اعضای بسیج جامعه پزشکی از خانواده‌های شهید رهنمون و شهید قاضی شهدای شاخص جامعه پزشکی دیدار کنند همچنین به دیدار 10 خانواده شهید پرستار و امداگر می‌روند.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی به اعزام دانشجویان به مناطق جنگی و بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) دارخوین آبادان اشاره کرد و افزود: سال گذشته دانشجویان خارجی را به این بیمارستان اعزام کردیم این درحالیست که امسال در راستای آشنایی دانشجویان علوم پزشکی با جان فشانی‌های رزمندگان به ویژه اعضای جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس هم چنین آموزش جراحی در شرایط جنگی آنها را در قالب کاروان‌های راهیان نور به بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) دارخوین اعزام می‌کنیم.

وی یادآور شد: در این هفته علاوه بر گردهمایی اساتید بسیجی در باغ موزه دفاع مقدس برای بررسی طرح تحول سلامت تعداد 300 پزشک و پیراپزشک نیز از موزه دفاع مقدس دیدار می‌کنند همچننین کتاب مدیریت بحران اثر عرب خردمند نیز رونمایی می‌شود.

captcha