خسارتی که فاجعه منا بر جامعه دانشگاهی کشور وارد آورد
کد خبر: 3439924
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
به مناسبت چهلمین روز درگذشت قربانیان فاجعه منا؛

خسارتی که فاجعه منا بر جامعه دانشگاهی کشور وارد آورد

گروه دانشگاه: چهل روز پس از فاجعه دلخراش منا، آمارها حکایت از وارد آمدن خسارت جبران ناپذیر این فاجعه بر جامعه دانشگاهی کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در چهلمین روز درگذشت جانگداز بیش از 400 تن از حجاج کشورمان در فاجعه منا نگاهی، به اسامی درگذشتگان این فاجعه نشان از خسارت وارده بر جامعه دانشگاهی کشور دارد. طبق آماری که دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد به خبرگزاری ایکنا اعلام کرده‌اند، 9 استاد و دانشجوی کشورمان در بین درگذشتگان فاجعه منا قرار دارند. این آمار تنها آمار رسمی و اعلام شده توسط خود دانشگاه‌هاست و در این بین مواردی نیز وجود داشت که متاسفانه دانشگاه به بهانه‌های مختلف ارتباط استادشان با این دانشگاه را زیر سوال برده و نپذیرفتند.
این آمار به اساتید و دانشجویانی اختصاص دارد که تا پیش از فاجعه دوم مهرماه در دانشگاه مشغول به آموزش و تحصیل بوده‌اند. بر طبق آمار اعلام شده، «دانشگاه آزاد اسلامی» با 5 کشته شده بیشترین خسارت را از این فاجعه دیده است و  دانشگاه‌های «پیام نور»، «مفید» و «علوم و فنون قرآن» نیز با از دست دادن یک تن از اساتیدشان در این زمره قرار دارند.
محسن حاجی حسنی کارگر، قاری بین‌المللی کشور و دانشجوی دانشگاه پیام نور تنها دانشجوی کشته شده‌ای است که در این لیست قرار دارد. در میان اساتید نیز نام‌های شناخته شده‌ای همچون ناصر قربان‌نیا، استاد رشته حقوق و معاون دانشگاه مفید به چشم می‌خورد.
دکتر «ناصر قربان‌نیا» استاد حقوق و معاون پژوهشی دانشگاه مفید، دکتر «حاج‌عباس معلمی» معاون پژوهشی دانشگاه آزاد واحد شهرضا، حجت‌الاسلام «حاج سیدجواد نمازی‌مکی» استاد دانشکده الهیات دانشگاه آزاد واحد مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین «حاج سیدحسین حسینی» رئیس اسبق دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد واحد مشهد، دکتر«حاج سیدابراهیم جباری فر»  فارغ التحصیل و استاد دانشگاه آزاد واحد اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حاج نصرت‌الله واحدی»  استاد دانشگاه آزاد واحد تهران غرب، «محسن حاجی‌حسنی کارگر» دانشجوی دانشگاه پیام نور واحد فریمان، «سیدمحمدرضا روحانی» استاد علوم قرآنی دانشگاه علوم و فنون قرآن و دکتر «رحمت الله بهمرام» عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان، 9 نفری اند که درگذشتشان خسارتی سنگین بر پیکر جامعه دانشگاهی کشور وارد آورده است.
یادآور می‌شود، در فاجعه دهمین روز مناسک حج مصادف با 2 مهرماه 1394 در منا بیش از 7هزار حاجی جان باختند و سرنوشت عده‌ای هنوز نامعلوم است.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳۹۴/۰۸/۱۳ - ۰۶:۳۱
0
0
خدا هم کشته شدگان منا را قرین رحمت فرماید...آقا محسن حاجی حسنی فکر کنم درسش تموم شده بود چون سرباز بود که رفت برای حج.
captcha