برپایی طرح رو‌ضه‌خوان‌ها/ ترویج مداحی اصیل
کد خبر: 3386093
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳
طاهری خبر داد:

برپایی طرح رو‌ضه‌خوان‌ها/ ترویج مداحی اصیل

گروه جامعه: مدیر روابط عمومی خانه مداحان از ترویج مداحی اصیل خبر داد.

مجید طاهری، مدیر روابط عمومی خانه مداحان اهل البیت(ع)، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به برنامه‌های دارالقرآن خان مداحان در ماه محرم گفت: در این مرکز شنبه‎ها روخوانی و روانخوانی از ساعت 18 تا 20 با حضور زکی خوانی، یک‎شنبه‎ها زبان قرآن(عربی)، از ساعت 17 تا 19 با همراهی و استادی آقای تابع‎منش و دوشنبه‎ها کلاس تجوید از ساعت 17 تا 19 با استادی مزینی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سه شنبه‎ها کلاس صوت و لحن با آموزش آقای عبادی قدم، از 17 تا 19 و چهارشنبه‏‎ها از ساعت 17 تا 19 نیز کلاس حفظ با استادی آقای باقری، برای مداحان کشور بصورت تخصصی در دارالقرآن خانه مداحان برای آقایان  و در محل خانه مداحان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انجمن ادبی خانه مداحان در ایام محرم شنبه‏‎ها از ساعت 16 تا 18 برگزار می‎شود گفت: در این انجمن نقد اشعار آئینی را با حضوراستاد حسین آهی برگزار خواهیم کرد.

طاهری با بیان اینکه برنامه روضه‎های خانگی خانه مداحان در ایام محرم برقرار است، افزود: نحوه روضه‎های خانگی هم به این شکل است که مردم با ما تماس می‎گیرند و از ما می خواهند تا برای آنها روضه خوان بفرستیم. روضه خوان‎ها نیز در 4 محور برنامه‎های خود را باید تنظیم کنند که شامل آیات قرآن در رابطه با سبک زندگی، روایات سبک زندگی در احادیث اهل بیت(ع) ، احکام شرعی و در نهایت توسل است.

طرح روضه خوان‎ها یک کار نو و جدید است

مدیر روابط عمومی خانه مداحان اهل البیت(ع)خاطرنشان کرد: طرح روضه خوان‎ها یک کار نو و جدید است. در قدیم روضه خوان‎ها تنها به روضه خوانی مشغول بودند و برنامه توسل داشتند که ما سه برنامه دیگر را به آن اضافه کردیم. روضه خوان ها کلاس دیده و بعد از اینکه از مجلس روضه خوانی آمدند کیفت سنجی خواهند شد. فعالین این قشر همچون گذشته نیست که به صورت سنتی مداحی را انجام دهند و رها شوند و تنها هدف این کارمان هم در نهایت به نمایش گذشتن یک کار خوب و با ارزش است.

وی تصریح کرد: یکی از موارد مهم دیگری که در ایام محرم به آن می‎پردازیم ترویج مداحی اصیل است. این کار بصورت فیلم‎برداری از مداحی‎های اصیل مانند قصیده خوانی، مدح اهل بیت(ع)، روضه‎خواندن‎های قدیم و سینه‎زنی‎های قدیم خواهد بود. این مجالس فیلم‎برداری شده و در کانال رسمی مداحان که در سایت خانه مداحان است قرار خواهند گرفت.

طاهری ادامه داد: دلیل این کارمان هم بخاطر ورود سبک جدیدی از مداحی بین جوانان و برخی مداحان است. جوانان و مداحانی هستند که دوره‎ها و کلاس‎های مداحی را نگذراندند، لذا سبک‌ آنها مقداری لجام گسیخته شده است؛ به همین دلیل ما مداحی سنتی و اصیل را برای آنها و علاقمندان به مداحی اصیل معرفی می‌کنیم.

وی در پایان بیان کرد: این آموزش‌ها در واقع از طریق سایت که ارتباط جهانی را با تمامی مداحان ایجاد می‌کند به دنیا نشان داده می‌‎شود.

captcha