قرائت قرآن؛ انسان را از آلودگی‌های کسب و کار در امان می‌دارد
کد خبر: 3353473
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
عابدینی:

قرائت قرآن؛ انسان را از آلودگی‌های کسب و کار در امان می‌دارد

گروه اجتماعی: امام جمعه معمولان، گفت: در بازار ممکن است یک‌سری مسائل پیش بیاید که با قرائت قرآن می‌توان آلودگی‌هایی را که در کسب و کار پیش می‌‌آید از بین برد.

حجت‌الاسلام مهدی عابدینی، امام جمعه معمولان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با آثار قرائت قرآن، گفت: امام صادق(ع) در این رابطه می‌فرماید: خواندن قرآن عذاب پدر و مادر را سبک می‌کند اگر چه کافر باشند.
وی، ادامه داد: این نکته را نیز باید در نظرداشته باشیم که کافر به معنای کفران نعمت، کسی ممکن است مسلمان باشد اما در کنارش کافر هم باشد، یا شیعه باشد اما کافر هم باشد یعنی کفران نعمت کند.
عابدینی، با بیان این‌که کفر درجات متفاوتی دارد، تصریح کرد: یک نفر کلاً خداوند و همه حقایق را منکر می‌شود که این کافر به تمام معناست و کسی هست که منکر خدا نیست اما نعمت‌ها و لطف خدا را منکر می‌شود و عملاً طوری رفتار می‌کند که خلاف رضایت خداوند است که به این کفران نعمت‌های الهی گفته می‌شود.
امام جمعه معمولان، خاطرنشان کرد: کسی‌که به قرآن و آیات الهی توجه داشته و به آن اعتقاد دارد قطعاً بر روی او مفید و مؤثر است و در جهت رشد و کمال او اثر خواهد گذاشت، به‌طوری‌که امام صادق(ع) در این رابطه می‌فرماید: هرکس قرآن را با نگریستن بخواند از بیناییش به مدت طولانی لذت خواهد برد و نورانیت بیشتری پیدا می‌کند.
وی، بیان کرد: برخی از افراد بی‌سوادی را بهانه نخواندن قرآن کریم می‌کنند این درحالی است که چنین افرادی نیز می‌توانند از آیات قرآن بهره‌مند شود به این صورت که وضو گرفته و مؤدبانه قرآن را به دست بگیرد و ببوسد و به سر و صورت خود بمالند و به آن احترام بگذارند، مانند مرحوم کربلایی کاظم صلواتی که آن طور به او عنایت شد.
عابدینی، تصریح کرد: به بهانه بی‌سوادی خود را از نعمت‌های قرآن بی‌بهره نکنیم و اگر سواد داریم خود را از نعمت‌ها و راهنمایی‌های آن بهره‌مند کنیم.
امام جمعه معمولان، گفت: امام صادق(ع) نیز در این رابطه می‌فرماید: هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند قرآن با گوشت و خونش عجین می‌شود و در برابر خطرات محفوظ می‌ماند، همچنین در جایی دیگر می‌فرماید: چه چیزی باز می‌دارد تاجری را که در بازار مشغول به تجارت است، شب هنگام به خانه باز می‌گردد تا یک سوره از قرآن را بخواند، به جای هر آیه از سوره قرآن را می‌خواند ده حسنه برایش نوشته می‌شود و ده گناه از او محو می‌شود.
وی، ادامه داد: در بازار ممکن است یک سری مسائل پیش بیاید که با قرائت   قرآن می‌توان آلودگی‌هایی را که در کسب و کار پیش می‌‌آید از بین برد.
عابدینی، خاطرنشان کرد: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است که می‌فرماید: بهترین جا در دنیا مساجد و بدترین جاها بازارها هستند، ممکن است آلودگی‌هایی پیش بیاید که قرائت قرآن می‌تواند آن را بر طرف کند.
امام جمعه معمولان، تصریح کرد: اگر برای کسب روزی حلال زحمت کشیده‌ایم با قرائت قرآن، حسنات و برکاتش را بیشتر کنیم.

captcha