برنامه «یک روز روزه‌داری» در نیویورک برگزار شد
کد خبر: 3322709
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

برنامه «یک روز روزه‌داری» در نیویورک برگزار شد

گروه بین‌الملل: مرکز اسلامی «منهتن» در نیویورک آمریکا، سومین برنامه سالانه «یک روز روزه‌داری» را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «the Collegian»، این برنامه هر سال با هدف نزدیک‌تر کردن اعضای جامعه، افزایش درک متقابل میان مسلمانان و پیروان دیگر ادیان، و افزایش آگاهی‌ها در مورد اسلام برگزار می‌شود.
محمد اسماعیل، مدیر مرکز اسلامی «منهتن» گفت: از ویژگی‌های این برنامه آن است که هیچ محدودیتی برای شرکت‌ در آن وجود ندارد و افرادی با سنین مختلف و جایگاه‌های اجتماعی متنوع گردهم می‌آیند تا ببینند که در جامعه اسلامی چه می‌گذرد.
دلایل بسیاری برای روزه‌داری مسلمانان مطرح می‌شود، مانند دانستن حال نیازمندان و اطعام فقرا، حضور در اجتماع و کمک به مردم، دوری از سرگرمی‌های دنیوی و نزدیک شدن به خدا، اختصاص وقت بیشتر برای عبادت و نیایش. شرکت‌کنندگان در این برنامه با این دلایل آشنا می‌شوند.
دارن میر، مسیحی شرکت‌کننده در برنامه «یک روز روزه‌داری» می‌گوید: گرفتن روزه برای من بسیار هیجان‌انگیز بود، زیرا روزه با دین مسیحیت نیز بی‌ارتباط نیست و روزه‌داری در انجیل هم مورد اشاره قرار گرفته است.
میر می‌گوید: علاوه بر سختی امساک از آب و غذا، مجبور بودم که سرکار بروم و این بر فشار فیزیکی روزه‌داری می‌افزود. البته من فقط یک روز روزه گرفتم، در حالی که مسیح [ع] 40 روز روزه گرفت.
وی افزود: گرسنگی و تجربه روزه‌داری سبب شد که بهتر عبادت کنم.
برنامه یک‌ روز روزه‌داری با حضور اقشار مختلف مردم و با برگزاری برنامه‌های خیریه انجام شد. قرائت آیاتی از قرآن آغازگر این برنامه بود و در ادامه سخنرانی کوتاهی در مورد رمضان و روزه‌داری ایراد شد.

captcha