بازدید از ۲ مؤسسه تبیان پل‌دختر و حضرت رقیه(س) معمولان
کد خبر: 3320098
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
توسط مدیرعامل اتحادیه مؤسسات لرستان صورت گرفت؛

بازدید از ۲ مؤسسه تبیان پل‌دختر و حضرت رقیه(س) معمولان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن لرستان به همراه مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات از دو مؤسسه تبیان پل‌دختر و حضرت رقیه(س) شهرستان معمولان به‌منظور زمینه‌سازی برای بهره‌مندی از نقاط قوت مؤسسات و رفع نقاط ضعف آنها بازدید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات ـ قرآنی ـ مردمی استان لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: ‌از دو مؤسسه شهرستان معمولان و پل‌دختر با حضور محمد لروند، مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی و توحید زارع‌منش، مسئول امور مؤسسات دارالقرآن استان بازدید شد.

وی با اشاره به بازدید انجام گرفته از مؤسسه تبیان شهرستان پلدختر و حضرت رقیه(س) معمولان، ادامه داد: فاطمه‌زهرا کاظمی‌مقدم، مدیرعامل مؤسسه حضرت رقیه(س) معمولان و مینا هاشمی، مدیر عامل مؤسسه تبییان پل‌دختر است.

امیدیان با اشاره به اینکه هدف از این بازدید‌ها بحث سطح‌بندی مؤسسات و بررسی نقاط ضعف مؤسسات و تقویت و بهره‌برداری از نقاط قوت تشکل‌های قرآنی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه مؤسسه حضرت رقیه(س) تنها مؤسسه شهر معمولان است که از سوی تبلیغات اسلامی استان مجوز فعالیتش را اخذ کرده‌ اما دارای مکان استیجاری است که می‌طلب مجموع مدیران شهرستان بیشترین همکاری را در این زمینه داشته باشند و اتحادیه هم از طریق مسئولان ادارات تبلیغات اسلامی این شهرستان پیگیر حل مشکل این مؤسسات و بهره‌مندی بهتر از ظرفیت‌های این مؤسسه را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مکان فعلی مؤسسه مشترک با دبستان غیرانتفاعی است، اظهار کرد:  اما نقطه قوت این مؤسسه آن است که با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته سعی در رفع مشکلات و برنامه‌های قرآنی شهر شده است.

امیدیان بیان کرد: مؤسسه تبیان دارای مجوز از تبلیغات اسلامی لرستان است که اجرای طرح‌های ابلاغ شده از سوی اتحادیه مؤسسات از جمله نکات قابل تأمل است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات ـ قرآنی مردمی استان لرستان تصریح کرد: اما آموزش‌های تخصصی در این شهرستان در چند سال اخیر  نه تنها رو به رشد نبوده بلکه کاهش داشته است چنانکه دوره تربیت مربی به‌دلیل فضای شهرستانی و یا عدم استقبال مردم برگزار نشده است، لذا طی این بازدید راهکارهایی برای برپایی دوره‌های تخصصی ارائه شد تا کمک شود تا هرچه سریعتر دوره‌های تربیت مربی در پل‌دختر نیز برگزار شود.

وی با اشاره به وجود دو ظرفیت خوب در سطح شهرستان پل‌دختر تأکید کرد: مریم ولی‌زاده رتبه سوم رشته ترتیل در سی وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و همچنین ثریا مهدی‌نژاد، دارای مدرک تخصصی حفظ کشوری دو ظرفیت در شهرستان پلدختر است که می‌توان از این ظرفیت برای تقویت بحث حفظ و قرائت تخصصی و هم برپایی دوره‌های تربیت مربی بانوان بهره برد و در این زمینه حرکت رو به رشدی داشت.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان پل‌دختر 15 خانه قرآن روستایی و یک خانه قرآن شهری است، اظهار کرد: برپایی دوره‌های تخصصی قرآن و تربیت مربی از سوی اتحادیه و با همکاری کارشناس قرآن تبلیغات اسلامی پیگیری می‌شود تا در کمترین زمان از ظرفیت این شهرستان برای تقویت دوره‌های عمومی و تخصصی قرآن بانوان بهترین استفاده شود.

captcha