مبارزه با سوداگران مرگ از واجبات شرعی است
کد خبر: 3319825
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
آیت‌الله عاملی:

مبارزه با سوداگران مرگ از واجبات شرعی است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: از بزرگترین واجبات شرعی لزوم همکاری با مسئولین در مبارزه با سوداگران مرگ است و اگر کسی اطلاعی داشته و قصور کند و به مسئولین اطلاع ندهد، در محکمه الهی شریک جرم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، ظهر دیروز، پنجم تیرماه در خطبه‌های نمازجمعه شهر اردبیل، گفت: مطالباتی چون دسترسی به ابعاد نظامی احتمالی ایران، بازجویی از دانشمندان هسته‌ای ایران و مطالبه بانک اطلاعات دانشمندان هسته‌ای، لزوم عدم توانایی ایران برای بازسازی تأسیسات هسته‌ای در آینده، حکمیّت آژانس و داشتن حق بازرسی«هر زمانی» و «هر مکانی» موجب لذت دشمنان اسلام است.
عاملی با بیان اینکه توقف تحقیقات هسته‌ای و محرومیت از تولید دانش جهانی هسته‌ای به منزله مرگ علمی برای کشور است، افزود: جری شدن آنها در مذاکره و چانه‌زنی‌های مجدد آنها ناشی از اموری است که مهمترین آنها حرف‌های نسنجیده و خیانت‌بار بعضی از مسئولین کشوری است.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری عدم تقارن اجرای تعهدات توسط ایران و برداشته شدن تحریم را مطالباتی ویرانگر و تحقیر کننده و موجب ذلّت دانست و تصریح کرد: با این مطالبات موضوعی بنام صنعت هسته‌ای و تکنولوژی هسته‌ای برای ایران باقی نمی‌ماند.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل همچنین از یک عده که مدام در خصوص مذاکره هسته‌ای سیاه‌نمایی می‌کنند به‌شدت انتقاد کرد و خاطر نشان کرد: کار این ها بر خلاف فرمایش مقام معظم رهبری و برای مصالح سیاسی است..
امام جمعه اردبیل با اشاره به روز ملّی مبارزه با مواد مخدر، موفقیت در این باب را مرهون عزم عمومی دانست و گفت: از بزرگترین واجبات شرعی لزوم همکاری با مسئولین در مبارزه با سوداگران مرگ است و اگر کسی اطلاعی داشته و قصور کند و به مسئولین اطلاع ندهد، در محکمه الهی شریک جرم خواهد بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در پایان سخنان خود از خدمات دستگاه قضایی بمناسبت هفته قوه قضائیه تجلیل کرد.

captcha