روزه برای اخلاص خلق واجب شد
کد خبر: 3314982
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
معاون فرماندار عجب شیر:

روزه برای اخلاص خلق واجب شد

کانون خبرنگاران نبأ: مراثی روزه را آزمون اخلاص دانست و به فرمایش امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: خداوند روزه را واجب کرد تا به وسیله آن اخلاص خلق را بیازماید.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، سیدشمس‌الدین مراثی، معاون فرماندار شهرستان عجب‌شیر در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: این ماه در روایات اسلامى ماه خدا و میهمانى امت پیامبر اکرم(ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانى پذیرایى مى‌کند.

مراثی با اشاره به آیه 185 سوره مبارکه بقره اظهار کرد: قرآن کریم مى‌فرماید «ماه رمضان ماهى است که قرآن براى هدایت انسان‌ها در آن نازل شده است و این ماه مبارک به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگى‌هاى منحصرى که دارد در میان ماه‌هاى سال قمرى برترین است.

وی به بهار قرآن در این ماه اشاره کرد و افزود: قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نازل شده و تلاوت آیات آن در این ماه فضیلت بسیارى دارد، در روایات اسلامى از ماه رمضان به عنوان بهار قرآن یاد شده است؛ چنان‌که حضرت امام باقر(ع) مى‌فرماید «هر چیزى بهارى دارد و بهار قرآن ماه رمضان است».

مراثی روزه را آزمون اخلاص دانست و به فرمایش امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: خداوند روزه را واجب کرد تا به وسیله آن اخلاص خلق را بیازماید.

مراثی در پایان تأکید کرد: یکى از درس‌هاى بزرگ ماه رمضان که در خلال دعا و روزه و تلاوت قرآن در این ماه باید آن را فرا بگیریم و استفاده کنیم، این است که با چشیدن گرسنگى و تشنگى، به فکر گرسنگان و محرومان و فقرا بیفتیم.

captcha