شرکت‌کنندگان شهرستانی در بخش کشوری مسابقات قرآن دچار مشکل می‌شوند
کد خبر: 2915478
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۰
فرشته مسجدی:

شرکت‌کنندگان شهرستانی در بخش کشوری مسابقات قرآن دچار مشکل می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: داور بخش وقف و ابتدا‌ در رشته حفظ و داور واژگان مفردات در رشته مفاهیم مسابقات سراسری قرآن بانوان، عدم دسترسی شرکت‌کنندگان شهرستانی به کلاس‌های آموزشی را موجب مشکلاتی برای آنان در بخش کشوری مسابقات قران عنوان کرد.

فرشته مسجدی، داور بخش وقف و ابتدا‌ در رشته حفظ و داور واژگان مفردات در رشته مفاهیم قرآن سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن بانوان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، اظهار کرد: متسابقان برای کسب رتبه‌های برتر در رشته وقف و ابتدا‌ باید به معنا توجه جدی داشته باشند، البته علائم و رموز سجاوندی در قرآن هست و این بسیار راهنمایی می‌کند و 70 درصد کار را برای متسابقان انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: مسائلی مثل کم بودن نفس، توپوق زدن و... در نتیجه‌گیری فرد دخیل هستند که از وقف و ابتدا نقصان داشته باشند و امتیاز از آنها کم بشود ولی آنچه برای یک داور مهم است اینکه متسابق بداند هم از نظر معنا و هم از نظر لفظ در کجای آیات شروع مناسبی داشته باشد.

مسجدی افزود: ما هر دو بخش را در‌نظر می‌گیریم، یعنی معنا دخیل هست و لفظ را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. آنچه مهم است اینکه متسابق باید هر دو نکته را رعایت کند تا بتواند نمره کامل را بگیرد. البته اگر شرایط مثبتی در قرائت اجرا بکند چه در حفظ و چه در قرائت معمولاً یک امتیاز ویژه‌ای به آنها تعلق می‌گیرد.

وی در مجموع سطح متسابقان امسال را خیلی خوب ارزیابی کرد و گفت: مخصوصاً در حفظ و حفظ کل که گاهی در این خصوص بنده خودم دچار احساسات روحی و روانی مثبتی می‌شدم به خاطر قدرت متسابقان که بعد از چند سال شاهد این رشد و پیشرفت آنها برای حفظ قرآن هستیم بسیار مشعوف می‌شدم.

این پیشکسوت قرآنی کشورمان با اشاره به ضعف متسابقان مستعد شهرستانی اضافه کرد: متأسفانه این افراد دسترسی خوبی برای کلاس‎های آموزشی ندارند و این نکته بسیار مهمی است که متاسفانه ما هنوز نتوانسته‎ایم کلاس‌های آموزشی را به حدی گسترش دهیم که همه متسابقین مستعد شهرستانی و علاقه‌مندان بتوانند از این کلاس‌ها بهره‌مند شوند.

وی تأکید کرد: این امر مهمترین معضل آموزش قرآن در کشور است که باعث می‌شود متاسبقان در مراحل استانی خوب توجیه نشده و وقتی به سطح کشوری می‌آیند و با شرایط جدید روبرو می‌شوند که تابحال تجره نکرده‌اند دچار مشکل می‌شوند که رفع مشکل هم در این مرحله سودی برای آن‌ها ندارد.

captcha