سرزمين اساطيری طبرستان زير چتر قرآنی/ پيچيده شدن نوای نور در شاليزارها و نارنجستان های ساری
کد خبر: 2484632
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳

سرزمين اساطيری طبرستان زير چتر قرآنی/ پيچيده شدن نوای نور در شاليزارها و نارنجستان های ساری

گروه فعاليت‌های قرآنی: سی و پنجمين ماراتن ملی قرآنی در حالی از روز دوشنبه نهم بهمن ماه در سرزمين اساطيری طبرستان آغاز شد كه در اين دوره از مسابقات 450 نفر در دو بخش بانوان و آقايان به مدت شش روز ميهمان نوار سبز شمالی و شهر لاله های سرخ خواهند بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به مازندران، اين روزها جامعه قرآنی در تب و تاب برگزاری بزرگترين رقابت قرآنی كشور است، جايی كه 450 نخبه قرآنی از بين بانوان و آقايان و از شهرها و استان های مختلف كشور در سرزمين اساطيری طبرستان گرد هم آمده اند تا رقابت قرآنی خود را اين بار از ديار لاله های سرخ آغاز كنند.
طنين بهشتی كلام وحی اين بار از زادگاه احمد كشوری(كياكلا) و علی اكبر شيرودی(تنكابن) به گوش علاقه مندان به قرآن از طريق امواج راديويی و تلويزيونی به چهارگوشه ايران اسلامی خواهد رسيد تا گلبانگ «اقراء باسم ربك الذی خلق» نقل همه مجالس شود و بحث و گپ وگفت مردم ديار مهربانی ها از گرانی ها به سمت و سوی قرآن و كلام وحی بچرخد و برای چند روز هم كه شده مردم آرامشی را در سايه كلام وحی به دست آورند و توشه ساليانه خود را از 118 محفل انس با قرآن كه در جای جای مازندارن در طول اين شش روز برگزار خواهد شد برگيرند.
زادگاه محمدبن جريرطبری، بزرگمرد عرصه تاريخ نگاری دنيا، اين روزها نخبگان قرآنی سراسر كشور را در خود جای داده است تا سرزمين اساطيری مازندران در تاريخ خود روزهای ماندگاری را به ثبت برساند و بی شك مايه مباهات آيندگان خواهد بود اين ميزبانی.
آری در كشاكش زمان و در اين روزهای سرد زمستانی قدم در ورودی های استان مازندران و حتی خيابان‌های شهر ساری كه می ‌گذاری، نگاهت از ميان تمامی درختان خشك شده از سرمای زمستان و عطر خوش نارنج های شهر، به نام مقدس قرآن كريم روشن می‌شود و زيبايی های زمستان خشك و سرد ساری را مزمزه ديگر ميكنی.
آری چشمانت را نورانيت عظمای اين همه خوبی نوازش می ‌دهد و تازه در می­ ‌يابی زيبايی ‌های حقيقی را و رهايی از هر آنچه رنگ تعلق پذيرد، اينجا خواهی ديد شوق پرگشودن بسوی ماوراء هستی، بسوی يك نور، يك مصحف و يك كلام كه ختم شده بر خاتم پيامبران است.
بی شك اگر محمد‌بن جرير طبری زنده بود سرفصل كتاب خود را به حضور قاريان و حافظان و خادمان قرآنی در طبرستان اختصاص می ‌داد و يا شايد هم نگارش تاريخ ديگری از اين حضور گرم در زمستان سرد ساری را آغاز می كرد و سرفصل اين كتاب عظيم را «نور در طبرستان» حك می‌كرد.
اما نه؛ اگر طبری خود نيست تا تاريخ نگاری قرآنی از اين همايش بزرگ ارائه دهد، نوادگان وی هستند و حضور قاريان و حافظان در مازندران را در حافظه تاريخی خود ثبت خواهند كرد و برای آيندگان به يادگار خواهند گذاشت نمود و سرفصل همه همايش های اين گونه قرار خواهند داد.
مردم ساری و مازندران افتخار ديگری در تاريخ خود به ثبت رسانده اند كه بارها و بارها از افتخار آفرينی ورزشكاران و قهرمانان اين ديار اساطيری در ميادين مختلف ملی و بين المللی برايشان با ارزش تر و خاطره انگيز خواهد بود و اين افتخار سال ها بر پيشانی اين ديار پرمهر خواهد درخشيد همچون درخشش 1400 شهيدی كه در قلب اين خاك پرگهر دفن شده است تا سندی باشد بر ولايت مداری ديار اسطوره پرور طبرستان.
خاك حاصلخيز و دامان زرخيز مازندران و كهن ديار طبرستان علاوه بر افتخار تربيت اسطوره های ماندگار دينی و مذهبی همچون علامه فضل الله نوری، علامه حسن زاده آملی، محمدبن جرير طبری و ورزشكارانی همچون بهداد سليمی و عسگری محمديان كه كارشان چيزی جزء افتخارآفرينی در ميادين ملی و بين المللی نبوده است به ميزبانی نخبگان قرآنی نيز خواهد نازيد.
يادداشت از كاكايی
captcha