آموزش صحيح نماز با سجاده هوشمند
کد خبر: 1984978
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۲

آموزش صحيح نماز با سجاده هوشمند

گروه اجتماعی: نخستين سجاده هوشمند با هدف آموزش صحيح همه اركان نماز به ثبت رسيد.

احسان معينی، مخترع نخستين سجاده هوشمند در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) گفت: سجاده هوشمند برای اولين بار در تاريخ اسلام و در جهان اختراع شده و جهت آموزش صحيح نماز برای كودكان، نوجوانان و افراد سالخورده‌ای كه ممكن است فراموشی داشته باشند كه در خواندن نماز با مشكلاتی روبرو هستند، اين سجاده به آنها كمك می‌كند تا نماز خود را به صورت صحيح بخوانند.
وی در مورد عملكرد اين سجاده هوشمند عنوان كرد: به صورت اتوماتيك اوقات شرعی را اعلام می‌كند، طراحی آن به نحوی است كه كه طبق اوقات شرعی اذان می‌گويد و پس از اينكه با صدای اذان فرد بيدار شد، سنسورهايی بر روی سجاده قرار گرفته است كه با لمس سجاده از سوی فرد به صورت هوشمند تشخيص ‌می‌دهد تا اذان را قطع كند و شروع به اقامه نماز می‌كند.
مخترع نخستين سجاده هوشمند تصريح كرد: در هر مرحله‌ای از نماز اين سنسورها به صورت هوشمند عمل می‌كنند، اگر در يكی از مراحل نماز يك عملی از سوی فرد فراموش شود، ذكر مرحله بعد خوانده نمی‌شود و فرد را متوجه اشتباه خود می‌كند، اين كمك می‌كند نماز به صورت كامل آموزش داده شود و نماز به ترتيب اركان خوانده شود، برای ديگر اعضای خانواده نيز قرائت نماز تكرار می‌شود و برای آنها نيز موثر خواهد بود.
وی در مورد ساير ويژگی‌های اين سجاده اظهار كرد: اذان در همه اوقات شرعی گفته می‌شود و سجاده به صورت هوشمند نماز را قرائت می‌كند، اين امر برای كسانی كه تازه به سن تكليف رسيده‌اند بسيار موثر است و برای ترويج معنويت و نماز می‌توان از آن استفاده كرد.
معينی در پاسخ به اين سوال كه آيا نمونه قبلی از اين سجاده به بازار عرضه شده است، افزود: تاكنون نمونه‌ای مانند اين سجاده اختراع نشده است و تنها يك سجاده‌ای به بازار عرضه شده بود كه قبله‌نما بود، اما سجاده هوشمند علاوه بر قابليت‌های زياد، نماز را به صورت صحيح آموزش می‌دهد و اگر كسی نماز را هم اشتباه اقامه كند، اين سجاده آن را اصلاح می‌كند.
وی آموزش نماز به صورت تدريجی و مداوم، يادگيری تلفظ درست اركان نماز، آشنايی با ترتيب نماز، ترويج مذهب شيعه در جهان اسلام، روز بودن اوقات شرعی در سيستم اين سجاده، سهولت آموزش نماز با تكنولوژی برتر از ساير ويژگی های اين سجاده برشمرد.
مخترع نخستين سجاده هوشمند عنوان كرد: اين سجاده هوشمند با حضور شبكه‌های مختلف خبری در هجدهمين نمايشگاه قرآن كريم رونمايی شد.
معينی گفت: اين سجاده به ثبت اختراع رسيده است و برای اولين بار از سوی جمهوری اسلامی به 57 كشور مسلمان معرفی می‌شود و استفاده از تكنولوژی در راه دين و معنويت مورد توجه ديگر كشورها قرار خواهد گرفت.
captcha