ازدواج در سنین اولیه بلوغ عامل حفظ پاکدامنی و تکمیل ایمان است
کد خبر: 1455485
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰

ازدواج در سنین اولیه بلوغ عامل حفظ پاکدامنی و تکمیل ایمان است

کانون خبرنگاران نبأ/ حمیدرضا گل محمدی: مبلغ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در گفتمان دینی «ازدواج آسان و آگاهانه» که با حضور هیئات مذهبی بانوان برگزار شد گفت: در اسلام ازدواج در سنین اولیه بلوغ به عنوان عامل حفظ پاکدامنی و تکمیل ایمان انسان مورد تأکید است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، رقیه باقری، مبلغ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در جلسه‌ای که با حضور هیئات مذهبی بانوان این شهرستان برگزار شد، گفت: آگاهی جوانان نسبت به مسئله ازدواج و به عبارتی ازدواج آگاهانه زیربنای اولیه برای یک ازدواج پایدار است. آگاهی در زمینه معیارهای انتخاب همسر، شناخت از ویژگی‌های همسر، آشنایی با حقوق یکدیگر و شناخت نسبت به وظایف خود در زندگی زناشویی از مؤلفه‌های مهم در زمینه ازدواج آگاهانه است.
وی افزود: سن ازدواج یکی از شاخص‌های مهم ازدواج است و دانشمندان معتقدند که سن ازدواج در استحکام پیوند زناشویی نقش بسزایی دارد و می‌توان آن را به عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار در تفاهم زوجین یا اختلافات آتی آنان به حساب آورد.
مبلغ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ عنوان کرد: ترویج ازدواج آسان و به دور از تجملات و تعیین مهریه‌های بالا، پایداری در زندگی مشترک را به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به این مطلب که بزرگان دین و اخلاق بر ازدواج ساده و آسان جوانان تاکید کرده‌اند، اظهار کرد: ازدواج آسان و زندگی پایدار شعاری است که باید آن را عملی کنیم و خانواده‌ها بیش از هر چیز باید به راهنمایی و کمک در راستای دوام و ثبات زندگی این جوانان توجه داشته باشند.
باقری ترویج ازدواج آسان را یکی از راهکارهای پیشگیری از آثار بالا رفتن سن ازدواج دانست و بیان کرد: ازدواج به‌هنگام، آسان و آگاهانه باید با توجه به معیارهای صحیح انجام شود اما متأسفانه بسیاری از معیارها که برای دو نسل پیش اهمیت داشت برای جوانان امروز کم‌رنگ شده و معیارهای مادی و گذرا جایگزین آنها شده است.

captcha