پذیرش ۲۱۰ طلبه در مدارس علمیه خواهران آذربایجان غربی
کد خبر: 1451020
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴

پذیرش ۲۱۰ طلبه در مدارس علمیه خواهران آذربایجان غربی

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۱۰ طلبه جدید در مدارس علمیه خواهران سراسر استان پذیرش شدند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد فخری، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی در گفت‌و‌‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید 210 طلبه جدید  در مدارس علمیه خواهران سراسر استان پذیرش شدند.

وی افزود: در حال حاضر یازده مدرسه علمیه در سطح استان مشغول به فعالیت است که سه حوزه خواهران در سطح ارومیه و حوزه مرکز تخصصی علوم قرآنی سطح سه از جمله آن‌هاست و تعداد طلاب مشغول به تحصیل در سطح کل استان یک هزار و 400 نفر است.

وی افزود: استقبال بانوان از حوزه‌های علمیه بیش از آقایان و بسیار چشم گیرتر است به طوری که طلبه جذب شده به حوزه‌های علمیه خواهران دو برابر مراکز حوزوی آقایان است.

فخری ادامه داد: حوزه‌های علمیه خواهران در ارتقا و نشر فرهنگ دینی نقش موثرتری دارند و امیدواریم در آینده نیز این نقش آفرینی تداوم یابد وشاهد شکوفایی هر چه بیشتر حوزه‌های علمیه خواهران باشیم.
وی اظهار کرد: یک فرد مسلمان باید بداند چه نوع حرکت و روش و منشی را باید در زندگی خود انتخاب کند و با افراد اجتماع و اعضا خانواده چه رفتاری داشته باشد تا رفتار او نشانگر اسلامی تربیت شدن وی باشد.

وی اظهار کرد: بحث اعتقادات، احکام و اخلاق سه بحث محوری در حوزه‌های علمیه است و اساس ارتقا علمی و فرهنگی در جامعه به حوزه‌های علمیه برمی‌گردد .

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی بیان کرد: حوزه‌های علمیه استمرار راه انبیاء و اولیای الهی برای نشر و ترویج معارف اسلامی هستند و این رسالت در شرایط کنون بر عهده مبلغان و طلاب حوزوی است.

captcha