آذربایجان غربی به الگوی وحدت و وفاق ملی تبدیل می‌شود
کد خبر: 1450639
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
استاندار آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی به الگوی وحدت و وفاق ملی تبدیل می‌شود

گروه اجتماعی: تقویت همگرایی برای تبدیل آذربایجان غربی به الگوی وحدت و وفاق ملی، تلاش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، رفع معضلات اجتماعی در جهت توسعه همه‌جانبه استان از جمله اهداف بلندمدت دولت در استان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی صبح امروز سه‌شنبه، 25 شهریورماه در همایش مدیران کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور در ارومیه اظهار کرد: تلاش برای تحقق منویات رهبری با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلان در حوزه جمعیت، اقتصاد و فرهنگ، تقویت همگرایی دینی برای تبدیل استان به الگوی وحدت و وفاق ملی در کشور، تلاش برای رفع مشکلات اجتماعی در جهت تقویت روند توسعه استان از جمله اهداف مهم و بلندمدت توسعه در استان است.

وی در ادامه با اشاره به وجود مشکلات در حوزه‌های اجتماعی، به پیامد مشکلات اجتماعی ر حوزه فرهنگ و خانواده اشاره کرد و افزود: امروز ابزارهای مختلف بنیان خانواده را تحت تأثیر قرار داده است.

سعادت با اشاره به مقوله طلاق به عنوان یکی از پدیده‌های شوم اجتماعی با بیان اینکه فراهم نبودن بسیاری از بسترهای اقتصادی زمینه را برای رشد آمار طلاق فراهم‌تر می‌کند، در آذربایجان غربی از هر هفت ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شود که گرچه از آمار میانگین کشوری کمتر است ولی در نوع خود قابل بوده است و باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

سعادت بیان کرد: با توجه به آمارهای موجود درصد ازدواج صورت گرفته از سال 91 تا سال 92 در آذربایجان غربی 6.6 درصد کاهش داشته است و این خود زمینه را برای بروز و ظهور بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی فراهم می‌کند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌ها در حوزه جمعیت، اقتصاد و سلامت توسط مقام معظم رهبری، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را لازمه و ضرورت تحقق منویات رهبری دانست و گفت: زیربنای توسعه استان با همدلی و مشارکت‌های مردمی در قالب سرمایه‌گذاری‌های خصوصی فراهم می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین، بیکاری به‌ویژه در بخش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را بزرگترین چالش در حوزه موضوعات اجتماعی عنوان کرد و افزود: فراهم نبودن شرایط اقتصادی امروز باعث شده که نسل جوان نتوانند تشکیل خانواده دهند و همین امر موجب می‌شود ظرفیت و پتانسیل نیروی جوانی به هدررفته و مسلما دشمنان نیز از این فرصت برای تحقق اهداف شوم خود جهت کشاندن جوانان به ورطه بی‌هویتی فرهنگی و اجتماعی استفاده می‌کند.

captcha