پیام رمضان عبدالله به مناسبت عید فطر/ تظاهرات گسترده در کرانه باختری
کد خبر: 1434353
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
آخرین اخبار از تحولات غزه /

پیام رمضان عبدالله به مناسبت عید فطر/ تظاهرات گسترده در کرانه باختری

گروه بین‌الملل: دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی پیامی تلویزیونی به مناسبت عید سعید فطر اعلام کرد: سلاح مقاومتی که جهانیان از شجاعتش به شگفت آمده‌اند، هرگز سازش نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری «وطن» فلسطین، رمضان عبدالله شلح اظهار کرد: جنگی که اکنون در نوار غزه بین مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در جریان است، تأثیر آشکاری بر مسئله فلسطین و کل منطقه دارد.
وی افزود: دشمن صهیونیستی در همه زمینه‌های نظامی، امنیتی، سیاسی، استراتژیک و اخلاقی شکست خورده است و مقاومت موازین جدیدی از قدرت، بازدارندگی و رعب ایجاد کرده است که تأثیر زیادی در آینده مسئله ما(فلسطین) و حتی کل منطقه و جهان دارد.
شلح خطاب به مردم فلسطین تصریح کرد: مقاومت با همه تشکیلاتش از شما دست نخواهد کشید و هرگز در برابر رنج‌ها و آرزوهایتان سازش نمی‌کند. 
وی همچنین به فلسطینیان گفت: خون شما خون ماست و زخم‌هایتان زخم ماست و تمامی دستاوردهای مقاومت پس از توفیق الهی به فضل پایداری و ثبات شما به دست آمده است.
شلح در این پیام تأکید کرد: شما ملت فلسطین با جهاد عظیم‌تان در برابر دشمن، مفاهیم والایی را که در ماه قرآن و فرقان نهفته است، ترسیم کردید و عید امسال را دو عید قرار دادید: عید فطر و عید مقاومت، عید پیروزی نیز به اذن الهی در آینده میسر خواهد شد.
وی در پایان اظهار کرد: برادران مجاهدم و مبارزان قهرمان، ما در عید مقاومت هستیم، عید پایداری، قهرمانی و شهادت و اکنون با تمام افتخار جهاد عظیم و صلابت آشکارتان در برابر تجاوز دشمن جتایتکار صهیونیستی را دنبال می‌کنیم.
تظاهرات گسترده ضدصهیونیستی در کرانه باختری پس از نماز عید فطر
پایگاه خبری «فلسطین‌الیوم» گزارش داد: مردم شهرهای مختلف کرانه باختری در اعلام همبستگی با مردم غزه پس از نماز عید فطر به خیابان‌ها آمدند و دست به تظاهرات زدند این تظاهرات در برخی مناطق به درگیری کشید.
پس از نمازعید مردم خشمگین شهرهای مختلف کرانه باختری از جمله رام‌الله، نابلس ، الخلیل و ... در اعلام همدردی با مردم غزه دست به تظاهرات گسترده زدند. مردم شهر «بلعین» واقع در غرب رام‌الله نماز عید فطر را در کنار دیوار حائل خواندند.
اما در خلال این تظاهرات درگیری‌هایی میان نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی و شرکت‌کنندگان در تظاهرات رخ داد و ارتش از بمب‌های گازی برای متفرق کردن آنها استفاده کرد.
منابع آگاه اعلام کردند که 4 کودک ساکن شهر «دورا» در جنوب الخلیل در این درگیریها دچار مسمومیت و حالت خفگی شدید شدند و برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.
درخواست شورای امنیت برای آتش‌بس انسانی فوری در غزه
از سوی دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی الجزیره اعلام کرد: شورای امنیت سازمان ملل طی جلسه‌ای اضطراری خواستار برقراری آتش‌بس انسانی فوری و بی‌ قید وشرط در غزه شد.
15 عضو شورای امنیت سازمان ملل شب گذشته طی نشستی اضطراری در نیویورک با صدور بیانیه‌ای واحد خواستار آتش‌بس انسانی فوری و بی‌قید‌ و شرط در غزه شدند.
اعضای شورای امنیت طی این جلسه اضطراری از اسرائیل و حماس خواستند که در طول دوره عیدفطر به طور کامل این آتش‌بس را رعایت کنند.

captcha