مسجد مهمترین عنصر حفظ هویت دینی در نگاه مدیریت شهری است
کد خبر: 1397083
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
قالیباف در مراسم کنگ زنی ساخت مسجد برج میلاد:

مسجد مهمترین عنصر حفظ هویت دینی در نگاه مدیریت شهری است

گروه اجتماعی: شهردار تهران گفت: مجموعه مدیریت شهری مساجد را مهمترین عنصر در حفظ هویت دینی شهر می‌دانند و در این راستا گسترش مساجد را در ابعاد مختلف در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، محمد باقر قالیباف، شهردار تهران امروز 30 فروردین ماه در مراسم کنگ زنی ساخت مسجد برج میلاد طی سخنانی اظهار کرد: در جامعه ما مسجد به عنوان یک نماد هویت اسلامی مطرح است و در حقیقت مردم ما حفظ هویت دینی خود را در بُعد معنوی و مادی در مسجد می‌دانند.

مسجد یک نهاد است
وی با بیان اینکه مسجد یک نهاد است نه صرفاً مکانی برای اقامه نماز اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری مساجد را مهمترین عنصر در حفظ هویت دینی شهر می‌دانند و در این راستا گسترش مساجد را در ابعاد مختلف در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به قرائت خطبه فدکیه از سوی حضرت زهرا(ص) در مسجد تصریح کرد: با توجه به نقشی تأثیر گذاری که مساجد در تاریخ اسلام داشته‌اند شورای اسلامی شهر تهران نیز ساخت 400 مسجد را در دستور کار شهرداری تهران قرار داده است.
قالیباف برج میلاد را از جمله مکان`های فرهنگی و پر تردد شهر تهران برشمرد و اظهار کرد: در طراحی اولیه این برج برای ساخت مسجد پیش بینی صورت نگرفته بود اما طی چند سال گذشته کارشناسان مطالعات گسترده‌ای را به منظور طراحی مسجد برج میلاد انجام دادند که کار ساخت این مسجد از امروز 30 فروردین ماه آغاز خواهد شد.

بودجه تخصیصی برای ساخت مسجد مطلوب است

وی ردیفی که شورای اسلامی شهر تهران برای این مسجد در نظر گرفته است را مطلوب ارزیابی و با بیان اینکه در این زمینه با مشکل اعتبار روبرو نخواهیم بود اظهار کرد: این مسجد ساخت سنتی دارد اما از ابزارهای روز نیز برای ساخت آن استفاده می‌شود. مسجد برج میلاد نماد معماری اسلامی و ایرانی خواهد بود و به نحوی طراحی می‌شود که مردم شهر بتوانند به راحتی مسجد را و افراد حاضر در مسجد به راحتی شهر را مشاهد کنند.

captcha