تأکید ایوبی بر بررسی انتقادهای وارده به «رستاخیز» با حضور علما و عوامل فیلم
کد خبر: 1376165
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹

تأکید ایوبی بر بررسی انتقادهای وارده به «رستاخیز» با حضور علما و عوامل فیلم

گروه هنر: رئیس سازمان سینمایی در واکنش به انتقادات مطرح شده در مورد فیلمنامه و تحریف‌های تاریخی صورت گرفته در «رستاخیز»، خواستار برگزاری نشست نقد و بررسی در فضایی شایسته با حضور علما و عوامل سازنده این فیلم شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی کشور شب گذشته 27 بهمن‌ماه، در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد که در مجتمع فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، گفت: شور و هیجان ویژه برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد را مرهون وجود امام رضا(ع) هستیم زیرا در حال حاضر مردم خراسان و ایران آموخته‌اند که چگونه با زبان سینما و هنر با جهانیان سخن بگویند.

وی با بیان اینکه سینما، پایان مدرنیته غرب است، اظهار کرد: این هنر ایرانی است که توانست سینمای مدعی در غرب را از تکرار نجات دهد و به آنها بیاموزد که بدون هزینه نیز می‌توان مخاطبان را جذب کرد.

ایوبی با اشاره به اینکه از روز 10 بهمن ماه تا روز پایانی جشنواره فجر سرآغاز آشتی مردم با سینما بود، یادآور شد: صنعت سینمای ما باید احیا شود لذا سینماگران نیز باید با مردم آشتی کنند و برای خانواده‌های ایرانی فیلم بسازند. همه سینماگران سربازان این مرز و بوم هستند و خوشبختانه جشنواره فیلم فجر امسال توانست لبخند رضایت را بر چهره مردم بنشاند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با تأکید بر اینکه سینما باید از سرمایه بزرگ دفاع مقدس استفاده کند، ابراز کرد: سینماگران باید بدانند که سینما می‌تواند خانواده‌ها را دور هم جمع کند، بنابراین استانداران باید ساخت سالن سینما را در دستور کار خود قرار دهند. امیدواریم صنعت سینما زنده شود و سینما گران با خود و مردم آشتی کنند.

وی ادامه داد: همچنین سینما از مضمون دفاع مقدس برای جشنواره فیلم فجر بیشتر استفاده کند زیرا سینماگران برای دریافت سیمرغ فیلم نمی‌سازند بلکه برای نشان دادن ارزش‌های اسلام است که در ساخت فیلم‌های دفاع مقدس تلاش می‌کنند.

رئیس سازمان سینمایی کشور در ادامه برنامه با اشاره به فیلم «رستاخیز» گفت: این فیلم در قالب پروژه ای چندین ساله تولید شده است و مانند بسیاری از کارهای تاریخی، کاری سخت و پر خطر بود.

وی ضمن تشکر از پیام آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در مورد فیلم رستاخیز گفت: حساسیت‌های زیادی در مورد این فیلم ایجاد شده است در صورتی که چهره هیچ‌یک از ائمه(ع) نمایش داده نشده و در این فیلم تنها صورت حضرت ابوالفضل(ع) نشان داده می‌شود.

ایوبی ادامه داد: مسئولان فیلم برای نمایش چهره حضرت عباس(ع) از علما مجوز گرفته و آن را تحویل سازمان سینمایی داده‌اند.

رئیس سازمان سینمایی کشور در واکنش به انتقادات مطرح شده در مورد فیلمنامه و تحریف‌های تاریخی صورت گرفته در «رستاخیز»، خواستار برگزاری نشست نقد و بررسی در فضایی شایسته با حضور علما و عوامل سازنده این فیلم شد.

وی عنوان کرد: عوامل فیلم «رستاخیز» با عشق و علاقه وارد این عرصه شده و برای معرفی حماسه عاشورا به جهانیان تلاش‌های زیادی کرده‌اند اما این انتقادات را به دیده منت خواهند پذیرفت و آن را انجام خواهند داد و بنده هم به عنوان رئیس سازمان سینمایی این ملاحظات را در نظر می‌گیرم.

ایوبی اظهار کرد: درخواست دارم برای کسانی که در راه ساخت چنین فیلم‌های سختی پیرامون نشان دادن مصائب ائمه(ع) وارد شده‌اند شرایط آنقدر سخت نشود که دیگران از قدم گذاشتن در آن راه بترسند.

captcha