انتشار مجموعه نمایشنامه «از پشت پنجره» در اردیبهشت سال آینده
کد خبر: 1375045
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
جان‌فدا خبر داد:

انتشار مجموعه نمایشنامه «از پشت پنجره» در اردیبهشت سال آینده

گروه هنر: مجموعه نمایشنامه «از پشت پنجره» حاوی 8 نمایشنامه با مضمون رضوی اردیبهشت سال آینده به همت مرکز آفرینش‌های هنری استان قدس رضوی چاپ و منتشر می‌شود.

عباس جانفدا، نویسنده و کارگردان تئاتر دینی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: مجموعه‌ای از  8 نمایشنامه با مضمون رضوی که به همت مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و تلاش گروهی از نمایشنامه‌نویسان نگارش آن به پایان رسیده است، در حال طی کردن مراحل فنی چاپ است و اردیبهشت سال آینده منتشر می‌شود.

وی گفت: یکی از این نمایشنامه‌ها به نام «تاکسی زرد» نوشته اینجانب، داستان خادمه حضرت رضا(ع) است که ساکن شهری دیگر است اما آخر هر هفته باید خود را برای خدمت‌رسانی به زوار آستان قدس رضوی به مشهد برساند که این موضوع  با شکایت همسرش مواجه می‌شود و این میان چالش و اختلافی میان آنها مبنی بر آمدن و یا نیامدن هر هفته زن به مشهد شکل می‌گیرد.

سرپرست گروه نمایش «هامش» تصریح کرد: عصر امروز شنبه 26 بهمن این نمایشنامه را در تئاتر شهر مشهد و در قالب برنامه شنبه‌های خوانش برای مخاطبان و علاقه‌مندان به نمایش خواهم خواند که بلافاصله مورد نقد و بررسی با حضور کارشناسان تئاتر قرار خواهد گرفت.

جانفدا با اشاره به اینکه دو هفته پیش نیز نمایشنامه دیگری از این مجموعه با نام «ترس و تشنگی» در این برنامه خوانش شد گفت: در آینده تصمیم برای تولید صحنه نمایش «تاکسی زرد» دارم تا در صورت فراهم آمدن شرایط آن را در مشهد به روی صحنه ببرم.

وی در مورد سایر برنامه‌های نمایشی گروه امش گفت: دی ماه نمایش «نجوای شبانه راحیل» با موضوع هبوط آدم از بهشت، داستان هابیل و قابیل و به محنت افتادن انسان به کارگردانی فرزاد علوی را در تئاتر شهر مشهد روی صحنه داشتیم که مورد استقبال خوب تماشاگران قرار گرفت.

captcha