ابلاغ پیام رسمی پاپ به الازهر برای از سرگیری گفت‌وگو
کد خبر: 1331336
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷

ابلاغ پیام رسمی پاپ به الازهر برای از سرگیری گفت‌وگو

گروه بین‌الملل: شیخ الازهر دیروز، 12 آذر، پیامی از سوی پاپ واتیکان برای از سرگیری گفت‌و‌گوی دوجانبه بین این دو مرکز دینی دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الاهرام، احمد الطیب، شیخ الازهر پیام پاپ فرانسیس اول، پاپ واتیکان را که بر علاقه جدی واتیکان برای از سرگیری گفت‌وگوی دو جانبه و تلاش برای خدمت به بشریت تأکید دارد، دریافت کرد.
این پیام دیروز در قاهره توسط هیئتی از واتیکان به عباس شومان، قائم‌مقام شیخ الازهر و محمود عزب، مشاور شیخ الازهر در امور گفت‌و‌گو تحویل داده شد.
مسئولان الازهر در دیدار با این هیئت آمادگی خود را برای ایستادگی یکپارچه در کنار واتیکان و همه انسان‌های مخلص جهان در راستای خدمت به بشریت اعلام کردند.
قائم مقام شیخ الازهر نیز در این دیدار تأکید کرد: هماهنگی کاملی بین الازهر و کلیساهای مصر برای خدمت به بشریت وجود دارد و به همین منظور در آینده‌ای نزدیک دیدارهایی در الازهر و کلیساهای این کشور صورت خواهد گرفت.
محمود عزب، مشاور شیخ الازهر در امور گفت‌و‌گو نیز ابراز امیدواری کرد که مرحله آینده اصلاحاتی در توافقنامه‌های دو طرف صورت گرفته و موانع پیش‌ رو با هدف یکپارچگی مواضع و دیدگاه‌ها برداشته شود. 
محمود عزب در ادامه تصریح کرد: الازهر گفت‌و‌گو با واتیکان را به عنوان یک مؤسسه دینی عالی کاتولیک ارزشمند می‌داند، بنابراین با اهتمام به این امر باید مواضع و دیدگاه‌ها یکپارچه شود تا بتوان گفت‌‌و‌گویی مبتنی بر پایه‌های محکم و ارزش‌هایی همچون احترام به دیگران و مقدسات آنان و مراکز عبادی را محقق کرد.

captcha