تفكر در آيات الهی قرآن را در زندگی جاری خواهد كرد
کد خبر: 1115096
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴

تفكر در آيات الهی قرآن را در زندگی جاری خواهد كرد

مسئول اعزام مبلغين اداره تبليغات اسلامی شمال كرج يكی از بهترين راه‌های آشنايی با قرآن و معارف آن را مانوس شدن با قرآن و تدبر در آيات آن دانست و گفت تنها، تفكر در آيات الهی قرآن را در زندگی جاری می‌كند.


گروه فعاليت‌های قرآنی: مسئول اعزام مبلغين اداره تبليغات اسلامی شمال كرج يكی از بهترين راه‌های آشنايی با قرآن و معارف آن را مانوس شدن با قرآن و تدبر در آيات آن دانست و گفت: تنها، تفكر در آيات الهی قرآن را در زندگی جاری می‌كند.


حجت‌الاسلام عبدالرضاكيا حيرتی، مسئول اعزام تبليغات اسلامی شمال كرج در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه البرز، با ذكر اهميت و جايگاه قرآن مجيد در جامعه اسلامی اظهار کرد: شايسته نيست بدون تدبر و تامل آيات قرآن را تلاوت كنيم چرا كه بهترين راه شناخت قرآن، بهره گيری از زبان قرآن است.


وی افزود: تدبر در آيات هرگز به معنای معطل شدن و توقف حركت مدبرانه نيست وتدبر در آيات قرآن در واقع تفسير آيات به آيات ديگر، تطبيق آيات با يكديگر و توام با حركت فكری است.


كيا حيرتی انس با قرآن را كه در روايات هم به طور خاص به آن تاكيد فراوان شده موجب نورانيت قلب انسان دانست و تدبر در قرآن را از جمله وظايف انسان برشمرد.


وی در پايان گفت: انسان می‌تواند به معنای اصيل و ناب آيات دست يابد، البته لازم است تدبر در آيات قرآن با فكر خالص و با ذهن خالی و دلی پاك و همراه با تعقل انجام گيرد.

captcha