آمادگی 750 کانون مسجد البرز برای اجرای طرح «اوقات فراغت»
کد خبر: 4144945
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

آمادگی 750 کانون مسجد البرز برای اجرای طرح «اوقات فراغت»

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز از اجرای طرح‌های اوقات فراغت با شعار «مسجد، کانون نشاط» در 750 کانون مسجد این استان خبر داد.

طرح «اوقات فراغت»

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام رضا(ع) گفت: فصل برنامه‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد در اوقات فراغت آغاز شده و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی جهت برگزاری برنامه‌هایی مناسب ویژه کودکان و نوجوانان در مساجد هستیم.

وی افزود: نشست اول شورای راهبردی کانون‌های مساجد با هدف ارائه پیشنهاد و نظرات برگزار شد و در این راستا از تعدادی از نخبگان کانون‌های مساجد و استان به‌عنوان کارشناس و متخصص برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و صاحب ایده دعوت شد تا از نظرات و پیشنهاد آنها برای هرچه بهتر برگزارکردن طرح‌های اوقات فراغت بهره‌مند شویم.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر 750 کانون فرهنگی ـ هنری مسجد در این استان فعالیت دارند، تأکید کرد: باید از این ظرفیت جهت پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان استفاده کنیم. رهبر معظم انقلاب نسبت به مساجد به‌عنوان رکن و مرکز فعال‌سازی پایگاه‌های قرآنی در مساجد تأکید دارند و شعار دولت نیز «نهضت بازگشت به مساجد» است و این نشان‌دهنده اهمیت به مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز توضیح داد: «مسجد، کانون نشاط» عنوان و شعار طرح تابستانی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد است. در این طرح بر ضرورت تمرکز بر موضوع غنی‌سازی اوقات فراغت، اهمیت تعریف کار ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان و ساماندهی فعالیت‌های ستاد در این حوزه و جریان‌سازی با تمرکز بر نشاط‌آفرینی و امیدآفرینی و زمینه‌سازی جهت توسعه فعالیت کانون‌ها در تمام ایام سال تأکید شده است.

وی بر تدوین برنامه‌هایی جذاب و بانشاط با موضوعات متنوع و با در نظر گرفتن نیازهای اصلی مخاطبان (کودکان و نوجوانان) تأکید کرد و افزود: اصول تربیتی کودک و نوجوان باید مبنای عمل قرار گیرد، همچنین برنامه‌های تربیتی باید مستمر باشند تا با تعمیق و گسترش برنامه‌های تربیتی بتوانیم موج‌آفرینی و جریان‌سازی کنیم.

شکری همچنین بر ضرورت فعالیت پایگاه‌های قرآنی در مساجد و برنامه‌ریزی جهت حضور اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اعم از کودکان، نوجوانان و جوانان در شانزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha